skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

میزگرد بررسی چالش‌های بازاریابی دیجیتالی در ایران

حلقه‌های مفقوده بازاریابی

حمیدرضا نیکدل نویسنده میهمان

۳ خرداد ۱۳۹۶

زمان مطالعه : ۲۲ دقیقه

شماره ۴۵

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۳۹۸

برخلاف تصور بسیاری از افراد که موفقیت یا شکست یک محصول را صرفاً با کیفیت آن مرتبط می‌دانند، از نظر حوزه بازاریابی، اساساً هیچ محصول بدی وجود ندارد، آنچه مهم است بازاریابی صحیح برای آن است. این حوزه که با امکانات فناورانه و تحت عنوان بازاریابی دیجیتالی رنگ و بوی دیگری یافته، در ایران هم مورد توجه برندها قرار گرفته و به باور بسیاری روند رو به رشدی را نیز طی کرده است. با این وجود مانند هر پدیده نوپای دیگری چالش‌هایی دامن‌گیر اکوسیستم آن شده است. برای بررسی این چالش‌ها میزگردی ترتیب دادیم با مدیریت حمیدرضا نیکدل، دبیر پیوست جهان و با حضور یکی از مشاوران و مدرسان برتر حوزه بازاریابی و فروش، سه تن از مدیران عامل شرکت‌های مطرح تبلیغات آنلاین و مدیر بازاریابی دیجیتالی گروه سولیکو، که در ادامه می‌خوانید:

مفهوم IMC (Integrated Marketing Communications) برای برندها تداعی‌کننده بازاریابی دیجیتالی است و از آن در کمپین‌ها استفاده می‌کنند. آیا این مفهوم از نظر شما صرفاً یک مد در بازار است یا واقعاً در بازار اجرا می‌شود و با سرعت معقولی مطابق با استانداردهای جهانی در حال پیشروی است؟ دکتر فرانک جواهردشتی مشاور و مدرس حوزه بازاریابی و فروش: حلقه‌های مفقوده بازاریابی و فروش در ایران بسیار زیاد است. برخی از کلیدواژه‌ها از خارج وارد می‌شود، اما متاسفانه ضرورت و محتوای آن شکل نمی‌گیرد. IMC خودش یک مفهوم مجزاست. در بحث بازاریابی، ما ۴p (product, price, place & promotion) را به عنوان یک اصل در نظر می‌گیریم. اما بسیاری از شرکت‌ها آن را به عنوان یک مبنا می‌بینند. قبل از اینکه استراتژی و برنامه‌ریزی خود را بدانند مستقیماً به سراغ ۴p می‌روند و در سازمان‌های خود به صورت جزیره‌ای آن را مطرح می‌کنند. مثلاً یکباره مدیریت برند، جدا از کل سازمان، برند را به صورت یک جزیره در سازمان خودش تعریف می‌کند. یا حوزه تبلیغات را به دست می‌گیرد و فقط روی آن تمرکز می‌کند. IMC از اینجا مطرح می‌شود. ارتباطات در IMC صرفاً و الزاماً محیط دیجیتالی نیست. ارتباط با بازار و مشتری باید یکپارچه باشد. اگر محصولی را طراحی می‌کنید باید قیمت آن را متناسب با آن انتخاب کنید و پروموشن را نیز متناسب با آن دو در نظر بگیرید. یکی از اتفاقات بدی که در حال حاضر می‌افتد این است که با شبکه‌های اجتماعی، مثلاً کانال تلگرامی، مشتری را با حجم زیاد مطلب و فیلم، بمباران اطلاعاتی می‌کنیم و او نمی‌داند چگونه این حجم را تحلیل کند. از این رو محتوای بازاریابی این شبکه اجتماعی طراحی نمی‌شود. بنابراین IMC بازاریابی دیجیتالی نیست بلکه تفکری است مبنی بر اینکه در حوزه بازاریابی باید ارتباطات با مشتری چه در فضای مجازی و آنلاین و چه در محیط آفلاین، با هم یکپارچه...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۴۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۴۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/2vn
حمیدرضا نیکدلنویسنده میهمان

    درس خوانده فنی و در ادامه هوش مصنوعی، از آغاز پیوست تا اکنون‌ برای ماهنامه توضیح می‌دهد که متاسفانه خود را سزاوار کارت خبرنگاری نمی‌داند. حتی خیلی روزنامه‌نویسی هم بلد نیست. اما ظاهرا می‌داند چگونه روندهای فناوری روز دنیا را تبدیل به پرونده‌های پیوست جهان کند.

    تمام مقالات
    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو