skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

قسمت نوزدهم از یک سریال بی‌پایان در روزهای بی‌رونقی

الکامپ، یک حاشیه بی پایان

میثم قاسمی تحریریه

۱۴ مهر ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۱۵ دقیقه

شماره ۸

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

حاشیه‌های نمایشگاه الکامپ بی‌پایان است. یا شاید با وضعیت فعلی بازار فناوری اطلاعات بهتر باشد بگوییم الکامپ یک حاشیه بی‌پایان است. هنوز این نمایشگاه آغاز نشده، اختلافات چنان بالا گرفته که برخی از شرکت‌های مطرح در حوزه IT ‌از خیر حضور در نمایشگاه گذشته‌اند که شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها مجتمع کامپیوتر پایتخت باشد. موضوع ارزی و ریالی آشناترین محل اختلاف است؛ اما شاید این موضوع فقط محلی برای بروز اختلافات گسترده‌تر فعالان این بخش از اقتصاد است. اختلافی که تا پیش از این دو ضلع داشت و در دو سوی این پاره‌خط، بخش خصوصی و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها دیده می‌شدند و می‌شد به سادگی نام دعوای قدیمی دولتی و خصوصی را بر آن نهاد. امسال اما گویا اختلافی دیگر میان دو نهاد خصوصی به وجود آمده است. حالا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها یک مثلث را تشکیل داده‌اند. در این میان حتی حضور نصرالله جهانگرد به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری الکامپ، نتوانسته است مشکلات را حل کند.

سایه رکود تورمی همچنان بر سر اقتصاد ایران مانده و تحریم‌های بین‌المللی عرصه را بر فعالان بخش خصوصی تنگ کرده است. در چنین روزهایی، دعوای فعالان حوزه فناوری اطلاعات بر سر نمایشگاه الکامپ وارد قسمت نوزدهم خود شده و در حالی که موضوعات گذشته هنوز حل نشده‌اند، موضوعات جدیدی نیز بر آن افزوده شده‌است. الکامپ نوزدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که سازمان نظام صنفی استان تهران با سازمان کشوری، اختلافات گسترده‌ای دارد. در همین حال هنوز بر سر برگزارکننده نمایشگاه توافقی پایدار و دائمی به دست نیامده و در کنار اینها گرانی شدید نرخ ارز، زخم قدیمی ارزی- ریالی را حادتر از همیشه کرده است. سازمان استان تهران، سازمان کشوری را متهم به «بله قربان‌گویی»‌می‌کند و سازمان کشوری طرف مقابل را مقصر آشفته شدن اوضاع می‌داند. همه اینها در روزهایی رخ می‌دهند که اقتصاد ایران و به تبع آن عرصه فناوری اطلاعات، بدترین شرایط 30 سال اخیر خود را دارد و به نظر نمی‌رسد در این وضعیت، از نمد الکامپ، کلاهی عاید کسی شود. یک معادله چندمجهولی مانند هر سال، چند ماه مانده به زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ، تازه دعواها آغاز شد و یک ماه مانده به روز افتتاحیه، منازعات اوج گرفت. نایب‌رئیس سازمان تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها، سخنان تندی بر زبان راند با این تفاوت که امسال پیکان انتقادات بیشتر به سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بود تا شرکت سهامی نمایشگاه‌ها. در برابر اتهاماتی که محمدمهدی میرمهدی به مدیران نصر (نظام صنفی رایانه‌ای) کشور وارد کرده بود، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای، موضع گرفت. در بخشی از این بیانیه آمده است:«در خصوص موضوع الکامپ لازم می‌داند حافظه تاریخی صنف را گواه گیرد که در زمانی که ریاست اتحادیه فناوران رایانه تهران و سایرین در خصوص مشکلات و بی‌عدالتی‌های صنف، سکوت اختیار کرده بودند، مدیران این سازمان در تمام دوره‌های قبلی و همچنین مدیریت فعلی...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۸ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۸ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/2db
میثم قاسمیتحریریه

    سال ۸۱ رشته مهندسی را رها کردم به شوق روزنامه‌نگاری. از همان سال تاکنون، در حوزه‌های مختلفی مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، ورزشی و... در رسانه‌هایی مانند همشهری، حیات‌نو، توسعه، عصر ارتباط و... کار کرده‌ام. از میانه سال ۹۲ و پس از حدود ۳ سال دوری از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیوست آمدم و دوباره روزنامه‌نگار این رشته شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو