skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورودی

کاظم آیت اللهی نویسنده میهمان

نیاز به انسجام صنفی

کاظم آیت اللهی
نویسنده میهمان

۱ اسفند ۱۳۹۱

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شماره ۱

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۲ مهر ۱۳۹۹

کاظم آیت‌الهی؛ انسجام صنفی

باید خدا را شاکر بود که نشریه‌ای دیگر به جمع نشریات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیوسته است. هر چه این جمع بزرگ‌تر شود و هر چه نگاه‌ها تیزبین‌تر و بررسی‌ها ریزبین‌تر باشد رشد بیشتری را در این عرصه شاهد خواهیم بود. خوشحالیم که این اتفاق با همت فردی کارآزموده از درون صنف و با همراهی آشنایان مجرب با مسائل صنفی حادث شده که این مهم می‌تواند تحلیلی واقع‌بینانه را به جمع تحلیل‌های موجود آن هم در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات اضافه کند که سرعت و جهت رشد پیش‌گفته را بیشتر و مناسب‌تر می‌کند.

حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که راه رسیدن به توسعه پایدار با بهره‌گیری برنامه‌ریزی‌شده، عملی و مستمر به آن پیموده می‌شود، نیازمند توجه و دقت نظر بسیار بیشتری است. بررسی ابعاد مختلف لازم برای این توجه از حوصله این یادداشت خارج است و تنها به بعدی که می‌توان آن را تغییر و نوآوری نامید، اشاره‌ای گذرا می‌شود.

به نظر می‌رسد برای تجمیع توجهات و برای تسریع حرکت هم به دلیل ضرورت نیاز و هم به خاطر جبران گذشته خوب است مسیرهای پیموده‌شده بازنگری، عقب ماندگی‌ها بررسی، اهداف تحقق‌یافته تحلیل، اهداف محقق‌نشده عارضه‌یابی شود و هدفگذاری مجدد صورت پذیرد، درک دقیقی از شرایط حال تصویر شده و بر اساس آن مجددا برنامه‌ریزی شود.

برای فعالان این حوزه مشکل و درد این است که از یک طرف ضرورت و برتری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را می‌دانند و به خود می‌بالند که توفیق فعالیت در این عرصه پهناور را یافته‌اند و از طرف دیگر آهستگی حرکت و ناملایمات بسیار مسیر آنقدر برایشان آزاردهنده است که خستگی و گاه استیلای کم‌انگیزگی منجر به اشتباه، انحراف و اصطکاک شده و کندی مضاعفی را حاکم می‌کند.
به نظرم باید انسجام صنفی را درون صنف حاکم کنیم و مبتنی بر خرد جمعی و تحلیل‌های کارشناسی‌شده توسط بدنه صنف، برنامه حرکتی روشن و مدونی را مبنای راه قرار داده و مطالبات‌مان را اولویت‌بندی‌شده و باقدرت پیگیر باشیم. اطمینان دارم که با پشتوانه وفاق و اتحاد تحقق اهداف دست‌یافتنی، آسان و لذت‌بخش خواهد بود. امید به آنکه پیوست، پیوست برازنده و روشنگری برای حرکت در مسیر انسجام صنفی باشد.

این مطلب در شماره ۱ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1gb

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو