skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

شعارهایی که شاید محقق شوند

۳۰ آذر ۱۳۹۳

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شماره ۲۰

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

امسال ردیف بودجه‌ای مجزا برای توسعه دولت‌ الکترونیکی در نظر گرفته شده‌؛ ردیف بودجه‌ای که یادآور ردیف بودجه تکفاست. در آن دوره زمانی با وجود تمام انتقاداتی که کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات به طرح تکفا وارد می‌کردند، اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص برای آن موجب شد فناوری اطلاعات و ارتباطات قدم‌های اولیه خود را بردارد و خشت اولیه‌ بسیاری از پروژه‌هایی که هم‌اکنون به نتیجه رسیده‌اند، آن زمان گذاشته شد. طول عمر ردیف بودجه تکفا تقریبا چهار سال بود و قرار بود طرح‌هایی که در آن زمان آغاز شده بودند، به سرانجام برسند؛ برخی از آن طرح‌ها به نتیجه رسیدند و برخی دیگر نیز به هر دلیلی هنوز نیمه‌کاره باقی مانده‌اند.
حال اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل برای دولت ‌الکترونیکی نیز می‌تواند به درخت نیمه‌جان دولت ‌الکترونیکی در ایران توانی تازه دهد. تکرار این واژه و به نتیجه نرسیدن بسیاری از پروژه‌هایی که بارها وعده اجرایی و نهایی شدن آنها داده شده، موجب شده واژه دولت‌ الکترونیکی به ابزاری برای تبلیغات دولت‌ها تبدیل شود؛ ابزاری که سبب می‌شود برای دوره‌ای از زمان، اهالی فناوری اطلاعات و ارتباطات را با خود همسو سازد و از توان آنان برای رسیدن به اهداف خود بهره‌گیرند.
تخصیص این ردیف بودجه شاید بتواند این اعتماد ازمیان‌رفته را تاحدودی بازگرداند و بخش‌خصوصی را به اجرایی شدن برخی از طرح‌ها امیدوار کند.
البته بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رقم اختصاص‌یافته برای این بخش را با توجه به هزینه‌های اولیه‌ای که باید برای آن صورت گیرد، بسیار اندک می‌دانند. از سویی نگاهی به مصارف تعیین‌شده برای این اعتبارات نشان می‌دهد هنوز دستگاه‌های دولتی در پیاده‌سازی سامانه‌های ارائه خدمات خود با مشکل مواجه هستند یا هنوز سامانه‌ای برای آن در نظر نگرفته‌اند؛ چرا که در بیشتر موارد این اعتبار باید برای ایجاد سامانه‌های ارائه خدمات صرف شود.
اما به نظر می‌رسد همین اقدام دولت نشان‌دهنده عزم آنان برای توسعه دولت ‌الکترونیکی است؛ شاید شعار 10ساله خدمات الکترونیکی دولت طی سال‌های آتی به نتیجه برسد

این مطلب در شماره ۲۰ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۲۰ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/22g

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو