skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورودی

امیرحسین سعیدی نائینی اولین رئیس نصر کشور

سلامت و مهارت

امیرحسین سعیدی نائینی
اولین رئیس نصر کشور

۱ اسفند ۱۳۹۱

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شماره ۱

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

خبر پیوستن «ماهنامه پیوست» به جامعه مطبوعاتی کشور جای مسرت و شادی دارد و این شادی از آنجا مضاعف می‌شود که موضوع این نشریه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. فناوری که به‌رغم اهمیت و حساسیت فراوانش مظلوم و محجور مانده است.

گرچه از گفت‌وگوها و وعده‌های مسوولان امر و شعارهای مطروحه حالتی خوش عاید می‌شود و برای لحظاتی حس می‌کنی که اینان به جای پرش‌های قورباغه‌ای بر بال پرندگانی تیزپرواز نشسته و به زودی بر قله‌های رفیع این فناوری فرود خواهند آمد. ولی واقعیت به گونه‌ای دیگر است و انگار فرودی در کار نیست یا باید تو هم همچون آنان در هوا باشی یا چون به زمین فرود آیی  با رنج و درد بسیار عقب‌ماندگی را از پهنای تنگ باندی فیلترشده ناظر باشی. در این شرایط که درک صحیحی از جایگاه این فناوری در جامعه ما وجود ندارد و مردم از اهمیت آن واقف نشده‌اند و مسوولان مشغول شعار و گاهی دعواهای بی‌فایده بوده و کاری آنچنانی از پیش نمی برند، پیوستن نشریه‌ای دیگر به خانواده محترم مطبوعات فاوا غنیمت است. چراکه مطبوعات قدرت دارند در نحوه دید مردم و مسوولان تاثیرگذار باشند. می‌توانند با طرح موضوعات مهم صنف و بررسی دقیق  و منصفانه آن اساس کار صنف را قوت بخشند. می‌توانند علاوه بر گزارش اتفاقات تحلیلی عمیق و صحیح برای آنها ارائه کنند و مردم و مسوولان را آگاه سازند.

البته اگر نشریه‌ای ناسالم یا خودفروخته و مجیزگو باشد خطراتی از جانب آن ممکن است.
مصلح بزرگ شرق و از نوابغ بشریت سید جمال‌الدین اسدآبادی چنین بیان کرده است:
«صاحب جریده‌، بنده‌ حق بوده باشد نه عبد دینار و درهم؛ زیرا که اگر بنده‌ دینار و درهم بوده باشد، حق را باطل و باطل را حق، و خائن را امین و امین را خائن، و صادق را کاذب و کاذب را صادق، و عدو را صدیق و صدیق را عدو، و قریب را بعید و بعید را قریب، و ضعیف را قوی و قوی را ضعیف، و منفعت را مضرت و مضرت را منفعت، و حسن را قبیح و قبیح را حسن، و موهوم حقیقی را موجود و موجود حقیقی را موهوم وا می‌نماید و البته عدم این‌گونه جریده از وجود آن به‌ مراتب غیرمتناهیه بهتر است.»

جای بسیار خوشبختی است که اکثریت قریب به اتفاق نویسنگان و خبرنگاران و دست‌اندرکاران نشریات فاوا از انسان‌های نیک روزگارند که علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی و بعضا حرفه‌ای با جان و دل برای اعتلای این مرز و بوم تلاشی صادقانه داشته‌اند و دست‌اندرکاران «ماهنامه پیوست» نیز که سابقه‌ای درخشان دارند ضامن موفقیت این نشریه و رسیدن به اهداف آن خواهند بود.

این مطلب در شماره ۱ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1g4

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو