skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورودی

تحریریه پیوست

جوان‌گرایی‌ که گم شد

تحریریه پیوست

۱۱ شهریور ۱۳۹۶

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شماره ۴۹

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

گرمای هوای این روزها تنور وزارت ارتباطات را هم داغ کرده است. وزارتخانه‌ای که در این سال‌ها کمتر رنگ‌ و بوی سیاسی به خود گرفته بود، حالا با انتخاب جوان‌ترین وزیر کابینه دولت دوازدهم تبدیل به یکی از پرحاشیه‌ترین وزارتخانه‌ها برای کسب رای اعتماد شده است. نام محمدجواد آذری جهرمی ۳۶ ساله را کمتر کسی جز فعالان عرصه آی‌تی شنیده بود، اما حالا نامش به عنوان وزیر پیشنهادی ریاست جمهوری دهان به دهان می‌چرخد و حاشیه‌های فراوانی را با خود یدک می‌کشد. بخشی از دوران کاری او که در وزارت اطلاعات بوده حلقه مفقوده‌ای است که هیچ خبر موثقی از آن در دست نیست.

کارنامه کاری وزیر پیشنهادی جوان کابینه پیشرفتی را نشان می‌دهد که کمتر کسی در سن و سال او توانسته به آن دست یابد. جهرمی از سال ۸۹ تا ۹۵ سوار بر آسانسوری شد که با سرعتی باورنکردنی در نهایت او را به میان معاونان وزیر ارتباطات رساند و حالا پس از گذشت یک سال از مدیرعاملی او بر شرکت ارتباطات زیرساخت، کاندیدای پست وزارت شده است. کمتر از یک سال پیش با او گفت‌وگویی داشتیم. جوانی خنده‌رو و خوش‌برخورد که به گفته خودش مفصل‌ترین گفت‌وگوی مطبوعاتی‌اش را تا آن زمان با نشریه ما داشت. اطلاعات کاملی داشت و از پاسخ به هیچ سوالی درنماند. اشراف کامل او به موضوعات حوزه آی‌تی تعجب‌برانگیز بود. رشته تحصیلی‌اش مرتبط نبوده و در سمت مدیرعامل شرکت زیرساخت داشتن اطلاعات اجرایی در سطحی که در آن مصاحبه مطرح شد باعث به وجود آمدن علامت سوالی بزرگ در ذهنم شد. سوالی که شاید جواب آن را بتوان در همان «حلقه مفقوده» دوران کاری او یافت.
در اولین جلسه بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس انتقادهای تندی درباره جهرمی مطرح شد و در نهایت او متهم شد که در مسیر ولایت فقیه نیست. انتقادی که یک روز پس از آن او در نامه‌ای کتبی به مجلس به آن پاسخ داد. به نظر می‌رسد ورود جوان‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم به وزارت ارتباطات، این وزارتخانه را به سمت سیاسی شدن می‌کشاند و به همین دلیل هم راه پیش ‌روی او نه مسیری هموار، همانند آنچه کم ‌و بیش واعظی شاهد آن بود، که مسیری پرپیچ ‌و خم خواهد بود.

عملکرد جهرمی در شرکت زیرساخت به عنوان مدیرعامل این شرکت نظرات متفاوتی را در پی داشت. برخی بر این باورند که با ورود او زیرساخت دچار تحول شده و با اجرای طرح‌هایی مانند فیلترینگ هوشمند به سمت مثبت نمودار حرکت کرده و برخی هم معتقدند جهرمی باعث افزایش نیروی انسانی و حقوق پرسنل و به تبع آن افزایش بار مالی برای شرکت زیرساخت شده، به همین دلیل هم بودجه این بخش از وزارتخانه آنچنان که شایسته است صرف نمی‌شود. در نهایت اما کفه این ترازو آنچنان که باید اندازه قبای وزارت باشد، به هیچ سمتی بیش از دیگری سنگینی نمی‌کند و همین مساله چالش پیش‌ روی جهرمی را رقم زده است. چالشی که بی‌شک در روزهای نشستن بر صندلی وزارت با شدت بیشتری با او همراه خواهد بود. همه آنچه را گفته شد می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و آن اینکه حاشیه‌های پیرامون انتخاب جهرمی موجب شده «جوان‌گرایی» رئیس جمهور در انتخاب وزیر برای وزارت ارتباطات آنچنان که باید تحسین‌برانگیز به نظر نرسد

این مطلب در شماره ۴۹ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۴۹ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/pb

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو