skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

رشد هزار برابری تولید محتوا در «ویرگول»

تحریریه پیوست

۱۰ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

ویرگول به عنوان پلتفرمی برای تولید محتوا و آنطور که خودشان می‌گویند « مردم‌سالار محتوا» در گزارشی روند رشد این پلتفرم در سال ۹۷ را  منتشر کرده است.  
به گزارش پیوست، ویرگول که از آن می‌توان به عنوان نسل جدید وبلاگ‌نویسی در کشور هم یاد کرد اعلام کرده تولید محتوا روی این پلتفرم در سال گذشته هزار برابر رشد کرده است. این پلتفرم تولید محتوا در توصیفی جالب برای شروع گزارش عملکردش نوشته است:‌ «گزارش ۹۷ را در سالی بخوانید که کلمات دارند با هم روی نقشه مجازی جهان می‌جنگند. پرنده‌ها در توییتر می‌خوانند و نفت‌کش‌ها در خلیج‌فارس غرق می‌شوند. مردم در صفحات موبایلشان هشتگ می‌زنند و در خیابان‌ها در صف دلار می‌ایستند. ویرگول را در سالی بخوانید که همه ما بیشتر از همیشه نیازمند یک مکث در میان موج‌های تیره جهان اطرافمان هستیم. نیازمند یک ویرگول در جمله زندگی،»

رشد سال به سال

در بخش اول این گزارش به وضعیت کاربران تازه‌ وارد و تولید‌کننده محتوا در ویرگول اشاره شده است. طبق اعلام ویرگول؛ تعداد کاربرانی که در سال ۹۷ در این پلتفرم ثبت نام کرده‌اند به نسبت سال پیش، بیش از ۵۰۰ درصد رشد کرده و تعداد کاربرانی که در ویرگول اقدام به انتشار محتوا کرده‌اند نیز رشد ۴۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه را نشان می‌دهند. در نهایت نیز کل فعالیت‌های ویرگول در سال گذشته هزار و ۶۰۳درصد رشد کرده که به باور این پلتفرم همین رشد نشان‌دهنده مقبولیت ویرگول در بین کاربران است.

کلماتی که خوانده شدند

ویرگول نه تنها به فضایی برای انتشار مطالب از سوی کاربران با سلایق مختلف تبدیل شده که در یک سال اخیر یکی از منابع مورد اعتماد کاربران برای مطالعه و کسب اطلاعات در موضوعات جدید نیز به حساب می‌آید.
در سالی ۹۷، کاربران  به مدت ۳۲۹ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۴۰ ثانیه در ویرگول به مطالعه پرداخته‌اند. با همین آمار ویرگول در گزارش خود به این نتیجه رسیده که  با احتساب جمعیت ۶۹ میلیونی افراد با سواد در کشور، ‌ ویرگول به طور میانگین سرانه مطالعه هر کدام از این اشخاص را در طول سال ۹۷ بیش از ۴.۷ ثانیه افزایش داده است.

کلمات جادویی

بخش دیگر گزارش ویرگول به بررسی تگ‌ها، کلمات کلیدی و اینکه کاربران بیشتر علاقه‌مند به خواندن چه مطالبی هستند اختصاص پیدا کرده است. براساس اطلاعات این گزارش تگ‌های برنامه‌نویسی، استارت‌آپ، کسب‌وکار و دلنوشته سه تگ برتر و پربازدید در ویرگول بوده‌اند. کتاب،بهترین روش ترک سیگار،شکایت،‌ استخراج ریپل، موفقیت و زیرنویس فارسی از دیگر تگ‌های پربازدید در ویرگول بوده‌اند. در این بخش از گزارش بعد از اعلام تگ‌های پربازدید در ویرگول، به کاربران این پلتفرم پیشنهاد شده که تگ‌های مناسبی برای نوشته‌‌هایشان  انتخاب کنند؛ چرا که تگ‌ها به آنها کمک می‌کنند تا نوشته‌‌هایشان در کنار نوشته‌های مرتبط با آن موضوع و به مخاطب هدف به شیوه بهتری ارائه شود.

ویرگول در گزارش خود به این موضوع که کاربران بیشتر دوست‌دارند چه مطالبی هم بخوانند توجه کرده است. نمودار زیر محبوبیت موضوعی نویسندگان و خوانندگان را به خوبی نمایش می‌دهد:

بستری برای گسترش ارتباطات

ویرگول علاوه بر اینکه در سال‌های گذشته به یک پلتفرم قوی برای تولید محتوا در بخش‌های مختلف تبدیل شده حالا توانسته به کمک افزایش امکانات شبکه‌ای خود علاوه بر یک رسانه انتشار مطلب، به یک شبکه به هم پیوسته‌ای از نویسندگانی تبدیل شود که باعث هم‌افزایی محتوا و مهارت‌های نوشتاری آنها هم می‌شود. براین اساس هم در سال ۹۷ در ویرگول بیش از ۸۷ هزار ارتباط بین افراد مختلف ایجاد شده است. از سوی دیگر هم به طور میانگین هر کاربر ۸ نفر را دنبال کرده و هر دنبال‌شونده‌ای توسط ۱۰ نفر دنبال شده است. ویرگول در این گزارش تاکید کرده که در حال پیاده‌سازی روش‌هایی است که از این شبکه دوستی تمرکززدایی کند.

متن کامل این گزارش را می‌توانید از طریق این لینک بخوانید.

http://pvst.ir/60t

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو