skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

کوپن الکترونیکی در انتظار تایید نهایی

تحریریه پیوست

۲۵ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۳۹۹

هفته‌های گذشته خبرهایی در خصوص ارائه کوپن‌ الکترونیکی برای خرید کالا‌های اساسی منتشر شد.  اما بانک مرکزی و وزارتخانه‌های ذیربط برای انجام این طرح بر سر چگونگی صدور آن به توافق نرسیده‌اند. از سویی توزیع کوپن کاغذی به روال گذشته هم هنوز از سوی برخی از کارشناسان و مدیران این حوزه مطرح می‌شود.

 به گزارش پیوست، برخی از کارشناسان طرح صدور کارت جدید بانکی برای  کوپن را نیز مطرح می‌کنند، کارشناسان دیگر هم تعریف کوپن روی کارت‌های بانکی که پیش از این از سوی سرپرست خانوارها برای دریافت یارانه مشخص شده بود را پیشنهاد می‌دهند.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی اعلام کرد: دولت چند بسته حمایتی و جبرانی تهیه کرده است و به زودی بسته به بسته آن‌ها را اعلام خواهد کرد. این بسته‌ها می‌تواند در مورد تهیه کالاهای اساسی باشد و همچنین دستمزد کارگران وکارمندان.

در طرحی نیز که از سوی وزارت رفاه به دفتر معاون اول رییس‌جمهوری ارائه شده، پیشنهاد شده است کالا کارت به‌ صورت کوپن الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی صادر و این طرح با همکاری بانک مرکزی انجام ‌شود.

در همین حال معاون وزیرتعاون، کار و رفاه در گفت‌وگو با ایبنا از برگزاری جلسات متعدد با بانک مرکزی خبر داد و گفت: «در سه هفته گذشته جلسات متعددی با بانک مرکزی برگزارشده که بر اساس آن قرار است همان کارت‌ بانکی که افراد با آن یارانه می‌گیرند به کالا کارت تبدیل شود تا افراد با مراجعه به فروشگاه‌ها با استفاده از کالا کارت بتوانند سهمیه کالایی‌شان که شامل کالاهای اساسی است را تامین کنند.»

احمد میدری افزود: «در این طرح کالا کارت به‌ صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و افراد هیچ دسترسی به پول نقدی نداشته و در اصل این کارت‌ها تضمینی برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی به دست مصرف‌کنندگان نهایی است.»

او کارت الکترونیکی تامین کالای اساسی را موقتی دانسته و گفته است: «کارت‌های الکترونیکی تنها برای عبور از وضعیت امروز به وجود آمده و فعلاً ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.بر اساس این گزارش، صحبت‌های اولیه نشان می‌دهد کالا کارت به شکل الکترونیکی به دست مردم می‌رسد و مردم به پول نقد دسترسی ندارند.»او پیش بینی کرد برای ۱۰ میلیون نفر کارت الکترونیکی کوپن صادر می‌شود.

http://pvst.ir/5fr

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو