skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

در صحن علنی‌ مجلس تصویب شد:

غیرفعال شدن کارپوشه مالیاتی باعث غیر فعال شدن دستگاه POS می‌شود

تحریریه پیوست

۲۹ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

غیر فعال شدن کارپوشه مالیات‌دهندگان در سامانه مؤدیان، موجب غیرفعال شدن دستگاه POS آنها می‌شود.

به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس در صحن علنی‌ امروز (۲۹ دی ماه) مجلس در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تصویب کردند بانک مرکزی موظف است دستگاه POS مالیات‌دهندگانی که کارپوشه‌های آنها در سامانه مودیان غیر فعال می‌شود، از دسترس خارج کند.

براساس ماده ۲۵ این لایحه؛ پس از استقرار سامانه مؤدیان، فعال بودن کارپوشه مؤدی در سامانه مزبور به این معنی است که او از نظر سازمان، شرایط لازم برای دریافت مالیات و عوارض از خریداران را دارد. در صورتی که مؤدی شرأیط لازم برای دریافت مالیات و عوارض را از دست بدهد، سازمان موظف است بلافاصله کارپوشه او را در سامانه مؤدیان غیرفعال کند.
آنطور که این لایحه مشخص شده، بانک مرکزی موظف است ترتیبی اتخاذ کند که به محض غیرفعال شدن کارپوشه مؤدی در سامانه مؤدیان، کلیه دستگاه‌های پایانه فروشگاهی (pos) مرتبط با آن، غیرفعال شوند.

نمایندگان با ۱۴۹ رای موافق با ماده ۲۵ این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس همچنین در بررسی این لایحه تصویب کردند که از این پس ثبت معاملات و خرید و فروش در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است.
براساس ماده ۱۳ لایحه مالیات بر‌ارزش افزوده؛پس از راه‌اندازی سامانه مؤدیان، همه مشمولان این قانون موظفند به ترتیبی که سازمان مقرر و اعلام می‌کند، در سامانه مزبور ثبت نام کرده و معاملات خود را در آن ثبت کنند. ثبت معاملات (خرید و فروش) در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است.
ثبت معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اقلام محرمانه در سامانه مؤدیان، مطابق دستورالعملی است که توسط وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی (سازمان) و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود.

http://pvst.ir/7a6

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو