skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

کارت ملی هوشمند جایگزین کارت‌های بانک ملی می‌شود

تحریریه پیوست

۶ اسفند ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

دارندگان کارت ملی هوشمند می‌توانند از خدمات بانک ملی بدون نیاز به کارت این بانک استفاده کنند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با تایید این مطلب در گفت‌وگو با پیوست گفت: «هم‌اکنون امکان استفاده از سرویس‌های بانکی بانک ملی در ۷۰۰ نقطه از طریق کارت ملی هوشمند فراهم شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این نقاط فعال تا پایان سال به هزار نقطه خواهد رسید.» مسعود خاتونی اعلام می‌کند که بانک ملی در برنامه‌ریزی خود در نظر دارد که تا مهرماه سال آینده امکان استفاده از کارت ملی هوشمند به جای کارت‌ بانکی را در تمام نقاط کشور و در ۱۱ هزار نقطه تماس خود با مشتریانش فراهم کند. 

روز گذشته مدیرعامل بانک ملی در مراسم «ملی‌شو» اعلام کرده بود که در گام نخست امکان استفاده از کارت هوشمند ملی در همه سرویس‌های ارائه شده در دستگاه‌های خودبانک و خوددریافت فراهم شده و به زودی نیز تمامی خدمات بانکی نیز کارت هوشمندملی ارائه می‌شود.

مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در پاسخ به این سوال پیوست که این سرویس را فقط به مشتریان بانک ملی ارائه می‌دهید یا تمامی دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند گفت:«توجه داشته باشید که سیستم‌های تمامی بانک‌ها با یکدیگر متصل نیستند از همین رو نمی‌توان این سرویس را به تمامی کارت‌های بانکی ارائه دهیم؛ اما بانک‌های دیگر نیز این سرویس را در برخی از اپلیکیشن‌های خود پیاده کرده‌اند. تفاوت سرویس ارائه شده از سوی ما به مشتریانمان این است که توانستیم راهکاری را پیاده کنیم که این خدمت و زیرساخت را در نقطه پایانی و نقطه تماس مشتریان در اختیار آنان قرار دهیم.»

او با اشاره به اینکه بانک مرکزی با اجرای این پروژه مخالفتی ندارد افزود:« ما در راستای سیاست‌های بانک مرکزی حرکت کردیم، باید توجه داشت که موقعیت کشور تغییر کرده و دسترسی به کارت با توجه به محدودیت‌ها به سادگی گذشته نیست. از همین رو ما سعی می‌کنیم از تمامی امکانات برای سرویس‌دهی به مشتریان بهره بریم.»

او در توضیح این سرویس اعلام کرد :«شما فرض کنید ۳۰ سال پیش است و به بانکی وارد می‌شوید که هیچ زیرساخت در بخش IT ندارد. ددر این شرایط وقتی با شناسنامه وارد شعبه می‌شدید از تمامی خدمات بانکی می‌توانستید استفاده کنید و حتی اگر حساب نداشتید با همان شناسنامه می‌توانستید حساب افتتاح کنید. هم اکنون نیز درست همان اتفاق افتاده است فقط تفاوت در آنجاست که شکل سرویس دادن و سرویس گرفتن به کمک تکنولوژی متفاوت شده است.» خاتونی ادامه داد: «ما از طریق کارت ملی هوشمند و اثر انگشتی که از مشتری می‌گیریم مشتری خود را احراز هویت می‌کنیم و تمامی خدمات بانکی را می‌توانیم به او ارائه دهیم.»

او اعلام کرد که بانک ملی برای ارائه این خدمت جدید و احراز هویت افراد به صورت مستقیم به ثبت احوال وصل شده است و به صورت مستقیم هویت افراد را چک می‌کند تا پس از آن به مشتری سرویس بانکی ارائه می‌شود. خاتونی تاکید می‌کند این کار برای این انجام می‌شود تا اگر مشکلی هویتی پیش آمد یا در سیستم ثبت احوال فوت فردی ثبت شد، خدمتی به وی ارائه نشود.

http://pvst.ir/5t4

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو