skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

۴۰ هزار نفر با اپلیکیشن مالیات می‌دهند

تحریریه پیوست

۸ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸


اپلیکیشن «مالیات من» که برای دسترسی مودیان به پرونده‌های مالیاتی سال گذشته (۹۷) توسط سازمان امور مالیاتی راه‌اندازی شده بود، از زمان راه‌اندازی تاکنون به بیش از ۳۹۷ هزار و ۶۳۵ نصب رسیده است.
به گزارش پیوست، سازمان امور مالیاتی سال گذشته امکانی را برای مودیان فراهم کرد تا از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند و کدهای دستوری USSD برخی از خدمات مالیاتی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

محمدرضا احمدی، مدیرامور هماهنگی و اجرایی طرح جامع مالیاتی سازمان مالیاتی کشور در گفت‌وگو با پیوست در مورد جزئیات این نرم‌افزار گفت: «سال گذشته این اپلیکیشن را راه‌اندازی کردیم. وقتی هر مودی در سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مودیان ثبت‌نام کرد پس از تکمیل ثبت‌نام می‌تواند شماره اقتصادی دریافت کند و با آن وارد این برنامه شود. شماره اقتصادی شامل یک نام کاربری و کلمه عبور محرمانه است.»
او ادامه داد: «در حال حاضر تمامی پرونده‌های ثبت‌نامی مودی به همراه اطلاعات او از جمله اطلاعات عمومی پرونده، وضعیت پرونده ثبت‌نام، اطلاعات پرونده مالیاتی متصل به ثبت‌نام، اعضاء و شرکاء ثبتی و پرداخت‌ها و قبوض الکترونیک پرداختی و نمایش لیست اظهارنامه‌های ارسالی مودیان در طی سالیان گذشته در این نرم افزار قابل دسترسی است.»
به گفته احمدی مودیانی که بیش از یک نام کاربری دارند نیز می‌توانند در این نرم‌افزار یک پروفایل واحد داشته باشند. او همچنین تاکید کرد: « صدور ابلاغ الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است که پس از نهایی شدن سامانه ابلاغ الکترونیکی سازمان مالیاتی کشور فعال خواهد شد به نحوی که مودی به محض صدور برگه مالیاتی در گوشی یک پیام دریافت می‌کند و می‌تواند برگه ابلاغی خود را مشاهده کند.»
او ایجاد تعامل دو طرفه بین مودی و سازمان امور مالیاتی را از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن نامید و گفت: «مودیان علاوه بر دریافت خدمات الکترونیکی، می‌توانند اعتراض‌ها ، شکایت‌ها و انتقادهای خود را از طریق این برنامه‌ با سازمان به اشتراک بگذارند. سازمان امور مالیاتی نیز در اولین فرصت به آنها رسیدگی می‌کند.»

احمدی در پاسخ به سوال پیوست در مورد اینکه نحوه خدمت‌رسانی به مودیان از طریق کدهای دستوری به چه صورت است، بیان کرد: « سازمان امور مالیاتی در جدیدترین اقدام خود، اولین سرویس مالیاتی با عنوان «استعلام وضعیت پرونده ثبت‌نام» را در سرویس USSD دولت همراه فعال کرده است. به این صورت مودیان با شماره‌گیری ستاره ۴ مربع می‌توانند به لیست خدمات دولت همراه دسترسی یابند.»
براساس اظهارات او مودیان باید ابتدا گزینه دستگاه‌ها و سپس گزینه سازمان امور مالیاتی را انتخاب کنند و با واردکردن کد رهگیری ثبت‌نام الکترونیکی، از آخرین وضعیت ثبت نام الکترونیکی در سامانه‌های مالیاتی مطلع شوند.

http://pvst.ir/5yk

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو