skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

پلتفرم ابری دسترسی چندگانه همراه اول محصول برگزیده سال ۹۸ شد

تحریریه پیوست

۱ بهمن ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

«پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» همراه اول محصول برگزیده سال ۹۸ حوزه زیرساخت‌های شبکه‌های موبایل شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی همراه اول، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همه ساله در قالب «همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات»، دستاوردهای برتر در حوزه کاربست فناوری اطلاعات در کشور را معرفی می‌‌کند که از چهار دوره اخیر، علاوه بر معرفی دستاوردهای برتر، جایزه‌ای از سوی این وزارت با عنوان «جایزه فناوری اطلاعات برتر» (فاب) در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی به برگزیدگان اهدا می‌شود. در هفتمین همایش نیز جایزه فاب با اهداف «معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار، تشویق به توسعه محصولات فناورانه، کمک به تولید و صادارات محصولات فناورانه و توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی محصولات فناورانه» به برگزیدگان اعطا شد.

در این دوره همراه اول موفق شد، جایزه ملی فاب را به‌خاطر ارائه محصول «پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» از آن خود کند.

همراه اول از سال ۱۳۹۶ مطالعه و پیاده‌سازی سرویس‌های نسل پنجم را آغاز کرده است. معاونت فنی و توسعه شبکه همراه اول با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم E۲E شبکه 5G مبتنی بر رایانش ابری کرده است. پلتفرم پیاده‌سازی شده، شامل کلیه بخش‌های شبکه از لایه دسترسی، انتقال، IPBB و Core جهت تست المان‌ها و کارکردهای اجزای نسل آینده شبکه موبایل است که در آن از تکنیک‌های مجازی‌سازی و شبکه‌های نرم‌افزارمحور (SDN/NFV) استفاده شده است. این پلتفرم همچنین دارای قابلیت‌های بهره‌مندی از فناوری‌های به روز نظیر برش‌بندی (slicing)، MEC، Multi Connectivity، SD-WAN و Cloud-RAN نیز هست.

پلتفرم ابری دسترسی چندگانه که در قالب فاز اول و دوم پیاده‌سازی بستر 5G طراحی و پیاده‌سازی شده در هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات برتر از بین دویست محصول فناور در حوزه رایانش ابری و IT به عنوان محصول برگزیده سال ۹۸ انتخاب شد.

http://pvst.ir/7al

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو