skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورودی

مهدی انجیدنی نویسنده میهمان

پرهیز از خام‌فروشی اینترنت

مهدی انجیدنی
نویسنده میهمان

۸ مرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شماره ۷۰

تاریخ به‌روزرسانی: ۲ بهمن ۱۳۹۸

این روزها اینترنت به عنوان زیرساخت زندگی، کسب‌وکار و دولت به حساب می‌آید. در همه کارها برای توسعه، هوشمندی و فراگیری به سمت استفاده از اینترنت و ارائه خدمات و محصولات بر بستر وب حرکت می‌کنند.
از این لحاظ تعرفه‌گذاری اینترنت به عنوان زیرساختی ارزشمند و بسیار کاربردی برای کشور بسیار مهم است. زیرا تعرفه‌گذاری اینترنت یک موضوع چندوجهی است و افزایش و کاهش غیرمنطقی آن می‌تواند آسیب جدی‌ای به این اکوسیستم بزرگ بزند.
با افزایش قیمت قاعدتاً مخاطبان برای کاهش هزینه‌های خود میزان مصرف خود را کاهش می‌دهند و این کاهش مصرف مانع پیشرفت بسیاری از کسب‌وکارها و پروژه‌های ملی مثل دولت الکترونیکی خواهد شد، زیرا کاهش میزان دسترسی مخاطبان به اینترنت را به همراه خواهد داشت.
از طرفی کاهش بدون منطق قیمت اینترنت نیز سبب ایجاد مشکلات مالی در شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در کشور خواهد و به تبع این موضوع کیفیت خدمات ارائه‌شده به مردم کاهش می‌یابد. در واقع پیشرفت اینترنت مستلزم پیشرفت شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت است، زیرا این شرکت‌ها باید برای خرید تجهیزات مدرن سرمایه‌گذاری کنند.
از این بابت باید وزارت ارتباطات با اعلام هزینه واقعی اینترنت بر اساس شرایط کشور، بر قیمت و شرایط ارائه اینترنت در کشور نظارت دقیق داشته باشد. قطعاً پایداری و ثبات قیمت و کیفیت اینترنت می‌تواند به مسیر پایدار پیشرفت کشور کمک کند.
البته در کشور ما یک اشتباه جدی در مسیر تجاری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت وجود دارد و آن هم خام‌فروشی است. اکثر تامین‌کنندگان اینترنت در کشورهای صنعتی و پیشرفته، معمولاً به جای فروش اینترنت، بسته‌هایی را به مخاطبان ارائه می‌کنند که ترکیبی از اینترنت، تلفن، فکس، محتوا‌های چندرسانه‌ای اختصاصی، شبکه‌های تلویزیونی خاص و فضای ذخیره‌سازی ابری و غیره است.
در این حالت شرکت‌ها درآمد بسیار بیشتری دارند و همچنین مشتری نهایی نیز از سطح و تنوع خدمات دریافتی رضایت کامل دارد.
پیام‌رسان گپ در ایران پیاده‌سازی این موضوع را با همکاری چند شرکت ارائه‌دهنده اینترنت از جمله ایرانسل آغاز کرده است. مشترکان می‌توانند با انتخاب بسته اختصاصی دنیای گپ، ضمن استفاده از اینترنت، از محتواهای صوتی، تصویری و بازی موجود در کشور به صورت رایگان استفاده کنند.

این مطلب در شماره ۷۰ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۷۰ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/227

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو