skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

پرداخت عوارض شهری تاکسی‌های اینترنتی شروع شد

تحریریه پیوست

۱۷ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

مدیرعامل تپ‌سی اعلام می‌کند که از امروز (۱۷ دی) آنها براساس دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر شده‌اند. منشی‌پور تاکید می‌کند که این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این و به صورت غیرمستقیم وزارت کشور و شهرداری تهران از آنها خواسته بودند که برای دریافت این میزان عوارض دست نگه دارند.

میلاد منشی‌پور در توضیح این موضوع به پیوست گفت: «براساس قرارداد با شهرداری که در مهرماه و طبق دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی امضاء کردیم باید میزان مشخص عوارض شهر را به شهرداری پرداخت می‌کردیم اما این اتفاق تا کنون رخ نداد.» او دلیل تاخیر در اجرایی نشدن الزام پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر تاکسی‌های اینترنتی را درخواست غیرمستقیم وزارت کشور و شهرداری تهران اعلام می‌کند.
او در این مورد توضیح می‌دهد: «شهرداری و وزارت کشور از حقی که براساس قرارداد داشتند گذشته بودند و از ما خواستند فعلاً آن را دریافت نکنیم، هر چند نامه کتبی در این زمینه به ما نداده بودند. اما از ابتدای این هفته به تاکسی‌های اینترنتی اعلام شد که عوارض سفر را دریافت کنند.» به گفته منشی‌پور متوسط قیمت پایه در تهران حدود ۱۳ هزار تومان است که اضافه شدن  ۱.۵ درصد عوارض شهری به آن نزدیک به ۲۰۰ تومان به این قیمت اضافه خواهد کرد.
در همین زمینه هم  مدیرعامل اسنپ در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که شرکت‌های تاکسی اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر شدند. براساس اظهارات ژوبین علاقبند عوارض به میزان ۱.۵درصد هزینه سفر است که کسر آن از محل درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نخواهد بود و معادل رقم آن به قیمت سفرها اضافه می‌شود.
به نظر می‌رسد اجرایی شدن این بند قرار داد فعالیت تاکسی‌های اینترنتی براساس دستورالعمل خاص فعالیتشان در این زمینه به اعتراضات رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران بی‌ارتباط نباشد؛ چرا که هفته گذشته بهاره آروین در صحن علنی شورا در خصوص توقف دریافت بهای خدمات ۲درصدی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی به شهردار تهران تذکر داده بود.
براساس قرارداد تاکسی‌های اینترنتی و شهرداری‌ها این میزان عوراض به نرخ کرایه اضافه می‌شود و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که چندی پیش با تغییر تعرفه بنزین و اختلاف قیمت ۵۰۰ تومانی در هر لیتر سهمیه واریزی راننده‌های تاکسی اینترنتی باعث بروز نارضایتی‌هایی در این زمینه از سوی رانندگان و مسافران شده بود. پس از افزایش قیمت بنزین، مدیران تاکسی‌های اینترنتی اعلام کردند قیمت‌های آنها با افزایش قیمت سوخت افزایش نداشته؛ اما کاربران در شبکه‌های اجتماعی تجربه متفاوتی را به اشتراک گذاشته بودند که نشان از افزایش قیمت سفر‌های آنها با تاکسی‌های اینترنتی داشت.

http://pvst.ir/79a

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو