skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

احتمال ورود ایرانسل به اپراتور فیبرنوری پس از خروج قطعی MTN

تحریریه پیوست

۲۷ مرداد ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

بعد از خروج شرکت خارجی MTN از سرمایهگذاری در پروژه اپراتور چهارم(فیبرنوری) حالا خبرهایی در مورد مکاتبات شرکتایرانیاننت مجری اتصال فیبرنوری به ساختمانها با اپراتور دوم تلفنهمراه‌ (ایرانسلدر این طرح شنیده میشود.

محسن باقری چناری، مدیرعامل شرکت ایرانیان نت، در گفتوگو با پیوست ضمن اعلام اینکه با بازگشت تحریمها و نوسانات نرخ ارز شرکت MTN از ادامه فعالیت در پروژه اپراتوری چهارم منصرف شده، تاکید میکند که ایرانیاننت به دنبال راهجدید برای جذب سرمایه اجرای اپراتور چهارم است.

چناری در خصوص گمانهزنی برای ورود اپراتور دوم تلفنهمراه برای سرمایهگذاری در این طرح میگوید: «دو ماه پیش و در جلسهای که مدیران ارشد MTN با وزیر ارتباطات داشتند آنها پیشنهاد ورود ایرانسل به این طرح را به عنوان سرمایهگذار دادندبه باور باقری چناری، از ابتدا هم MTN برای توسعه بخش موبایل خود در ایران به واسطه ایرانسل به دنبال سرمایهگذاری در اپراتور چهارم بود.

او در پاسخ به اینکه آیا مذاکره با ایرانسل برای حضور در این پروژه به عنوان سهامدار شروع شده است اعلام میکند: « در این زمینه با ایرانسل هم صحبت شده،هم مکاتبه شده است. در واقع مذاکرات ما با ایرانسل جدی است ولی آنها تا این لحظه اظهار تمایل مکتوبی برای حضور در این طرح نکردند

مذاکرات ایرانیاننت با شرکت MTN از سال ۹۴ آغاز شد که در نهایت بهار سال ۹۶ خبر توافق نهایی این شرکت خارجی برای سرمایهگذاری در پروژه اپراتور چهارم شنیده شد. اما در نهایت این شرکت خارجی در تابستان سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز، بازگشت تحریمهای جدید و همچنین نقض شدن برخی از پیششرطهایش به دنبال اجرای مصوبه ۲۶۰ رگولاتوری اعلام کرد از ادامه کار در این پروژه منصرف شده است . سال گذشته در حاشیه امضای این توافقنامه MTN با شرکت ایرانیاننت، محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یادزدهم اعلام کرد که با انجام این توافق  ۳۰۰ میلیون دلار سرمایهگذاری مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار هم بهصورت غیر مستقیم در حوزه اتصال  فیبرنوری به منازل سرمایهگذاری میشد.

http://pvst.ir/5d8

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو