skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

واکنش دولت به بخشنامه رئیس قوه‌ قضائیه در مورد تصدی‌گری صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر

تحریریه پیوست

۶ بهمن ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

رئیس دفتر رئیس جمهوری با ارسال نامه‌ای به قوه‌ قضائیه نسبت به بخشنامه اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مراجع قضایی سراسر کشور که فعالیت در حوزه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی را تنها با مجوز صدا و سیما امکان‌پذیر دانسته بود واکنش نشان داد. در این نامه تاکید شده که: «اینگونه امور مرتبط با شورای عالی فضای مجازی است.»

نامه رئیس دفتر رئیس جمهوری به قوه‌قضاییه در مورد بخش‌نامه اخیر این نهاد مبنی بری اینکه تصدیر‌گری در حوزه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی بر عهده صدا و سیماست.

به گزارش پیوست، بخشنامه اخیری که از سوی رئیس قوه‌قضائیه منتشر شده به استناد به نظریه تفسیری شورای نگهبان در تاریخ ۱۰ مهر ماه سال ۱۳۷۹ و همچنین ابلاغیه مقام رهبری خطاب به رئیس جمهوری در ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۴ مبنی بر اینکه «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات  صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصرا بر عهده سازمان صدا و سیما است» بوده است. در بخشنامه ابراهیم رئیسی به مراجع قضایی سراسر کشور تاکید شده که هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز این سازمان غیر مجاز است.

بخشنامه ابراهیم رئیسی به مراجع قضایی سراسر کشور تاکید شده که هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز سازمان صدا و سیما غیر مجاز است.

پیش از این معاون تدوین مقررات و امور حقوقی سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر به پیوست اعلام کرده بود که طبق این ابلاغیه برای اجرای درست قوانین بالادستی که پیش از این موجود بودهاند فعالان حوزه صوت و تصویر فراگیر شامل سرویسهای VOD، اشتراک ویدئو، IPTV و غیره باید از این سازمان مجوزهای لازم خود را دریافت کنند. همچنین وحید فرهمند در این گفتوگو، طولانی شدن فرایند برای دریافت مجوز فعالان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از صدا و سیما را به فرایند شکلگیری ساترا و در نظر گرفتن ساختاری نیمه مستقل  از صدا و سیما  ارتباط داده بود. 

همچنین هم‌زمان با انتشار بخشنامه قوه‌قضاییه به مراجع قضایی کشور مبنی بر اینکه هرگونه فعالیت در زمینه صوت و تصویر فراگیر باید با مجوز صدا و سیما صورت گیرد، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به ابهامات مطرح شده در مورد صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، اعلام کرده بود که در این زمینه باید شورای عالی فضای مجازی وارد عمل شود. او  ابراز امیدواری کرده بود: «توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب هفدهم اسفند ۱۳۹۰ مبنی بر آنکه تمامی دستگاه‌های کشور موظف به همکاری همه‌جانبه با مرکز ملی فضای مجازی هستند، شورای عالی فضای مجازی هرچه زودتر تعریف و مصادیق روشن برای صوت و تصویر فراگیر ارایه کند. »

http://pvst.ir/7d3

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو