skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

منتقدان بازی درجمع داوران هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران

تحریریه پیوست

۱۳ آذر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست «هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران» با اشاره به اینکه جشنواره امسال نسبت به سالیان گذشته تغییرات گسترده دارد، اعلام کرد که امسال برای اولین بار منتقدان بازی در فرآیندهای داوری بازی‌ها شرکت خواهند کرد.
حسن کریمی قدوسی، با اشاره به اینکه تمرکز بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای همواره بر توسعه بازی‌های داخلی بود و تغییرات اساسی در جشنواره برهمین اساس صورت گرفت، مورد تغییرات جشنواره امسال گفت: «کلیات تغییرات در حوزه ژانربندی، نحوه انتخاب داوران و میزان جوایز است.»
او در مورد تغییرات در نحوه انتخاب داورها نیز اضافه کرد: «داوری از دو بخش تشکیل می‌شود. داوری بخش بهترین «بازی سال و دستاوردها» که داوران این بخش توسط شورای سیاستگذاری بنیاد ملی بازی انتخاب می‌شود. برای انتخاب بهترین «بازی ژانر» نیز آکادمی از داوران تشکیل خواهد شد. بخشی از داوران این آکادمی منتقدین بازی‌‌ها و بخش دیگر بازی‌سازان و رسانه‌های حوزه بازی‌سازی هستند.»
در ادامه محمد حاجی میرزایی، دبیر جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران، با اشاره به اینکه امسال با تغییر نام این جشنواره به «جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران » گستره شرکت‌کنندگان افزایش پیدا کرده و تمام افراد از سراسر کشور می‌توانند دراین جشنواره حضور یابند،در مورد تغییرات دیگر جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: «تشکیل شورای سیاستگذاری اولین گام در تغییر جشنواره امسال بود. سعی کردیم دراین شورا از تمام بازی‌سازان و رسانه‌ها و تمام افراد با تفکرات مختلف بهره بگیریم. در نحوه پذیرش بازی‌ها نیز تغییراتی داشتیم. امسال تیم‌هایی در جشنواره شرکت می‌کنند که بازی‌های خود را در یکی از فروشگاه‌های عرضه بازی به صورت مجازی یا فیزیکی ارائه کرده باشند.»
او ادامه داد: «یکی از مصوبات اصلی این شورا کاهش هزینه‌های برگزاری این جشنواره بود. به همین خاطر از یکسری از برنامه‌های جشنواره کاستیم و به جایزه امسال افزودیم. سال گذشته ۲۴ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده بود و امسال این جوایز ۳۶۰ میلیون تومان شد.»

میرزایی با با یادآوری اینکه جشنواره سه بخش اصلی دارد و تغییراتی نیز در این بخش‌‌ها رخ داده است، گفت: «اولین بخش، انتخاب بهترین بازی سال و دستاوردها است که با جلسات متعدد تعداد دستاوردها را افزایش دادیم. در بخش دوم بازی‌ها از نظر بهترین ژانر سال انتخاب می‌شوند و در بخش سوم بهترین بازی سال با رای مردم است که این بخش نیز سه قسمت دارد. بهترین بازی‌ها با رای مردم از منظر بهترین به روز رسانی، بازی مورد انتظار و بهترین بازی مردمی.»

http://pvst.ir/5m6

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو