skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

معاون توسعه، مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

نمی‌دانیم تا چه سطح اطلاعات را می‌توانیم منتشر کنیم

بهناز توحیدی نویسنده میهمان

۲۶ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۱۱ دقیقه

شماره ۶۸

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

قرار گرفتن شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در رتبه اول در بین ۹۳ دستگاه‌ اجرایی در دور چهارم ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های دولتی بسیاری از فعالان این حوزه را متعجب کرد. شرکتی که در دور قبل از آن جایگاهی در جدول نداشت چگونه توانست به جایگاه اول دست یابد؟ این شرکت در سال ۸۳ با تجمیع سه معاونت ساخت و توسعه راه‌ها، معاونت ساخت و توسعه راه‌‌آهن، معاونت ساخت و توسعه بنادر و فرودگاه‌ها و همچنین اداره کل ساختمان‌ آزادراه‌ها و شرکت تامین ماشین‌آلات شکل گرفت تا برنامه‌ریزی، طراحی و ایجاد زیربناهای حمل‌ونقل کشور در یک مجموعه واحد انجام شود. شاید در نگاه اول وظایف و ماموریت‌های شرکت توسعه و زیرساخت ارتباط چندانی با حوزه فناوری و اطلاعات نداشته باشد اما در گفت‌وگو با معاون توسعه و مدیریت و منابع این شرکت در‌یافتیم که شرکت ساخت و توسعه در راستای الکترونیکی کردن ماموریت‌های خود سامانه‌های بسیاری راه‌اندازی کرده است. در مورد این خدمات و برنامه‌ آنها برای سال ۹۸ و چگونگی کسب رتبه نخست در ارزیابی‌های خدمات الکترونیکی با شاپور پولادی گفت‌وگو کرده‌ایم کهدر ادامه می‌خوانید:

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ارزیابی خدمات الکترونیکی طی دوره‌های پیشین جایگاه مناسبی در جدول نداشته است. اما از دور چهارم توانست رتبه اول را کسب کند. این تغییر رویکرد از دور دوم تا دور چهارم به چه صورت بوده است؟ البته این تغییر رتبه در ارزیابی خدمات الکترونیکی به صورت ناگهانی رخ نداده است. شرکت ساخت و توسعه در راستای شفاف‌سازی و الکترونیکی شدن تمام خدمات خود در یک فرایند سه تا چهار ساله فعالیت‌هایی انجام داده است. در بخش تامین زیرساخت کلیه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تکمیل و شرکت ما در این بخش تمام ظرفیت‌های زیرساختی را ایجاد کرده است. در زمینه نرم‌افزاری نیز سعی کردیم تمام فعالیت‌های شرکت ساخت و توسعه در راستای توسعه دولت الکترونیکی، حذف کاغذ و ایجاد اتاق شیشه‌ای در جهت شفاف‌سازی باشد. شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور سه ماموریت اصلی دارد: ساخت راه‌ها، ساخت آزادراه و ساخت راه‌‌آهن؛ یعنی ما مجری حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح در زمینه ساخت راه و آزادراه و راه‌آهن در کشور هستیم. سالانه حدود میانگین پنج هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است که با همکاری بخش خصوصی هزینه می‌شود. شرکت ساخت و توسعه وظیفه عملیاتی ندارد و نظارت عالی و سیاست‌گذاری بر عهده این شرکت است و مهندسی و مشاوره توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد. در بحث فرایندها نیز سعی کردیم تمام خدمات به صورت شفاف در بستر دولت الکترونیکی انجام شود. کسب رتبه نخست در ارزیابی خدمات الکترونیکی تنها به شفافیت اطلاعات ختم نمی‌شود؛ یعنی تعامل‌ها و درخواست‌ها نیز الکترونیکی شده است؟ بله. تمام فرایندهای شرکت به صورت الکترونیکی است. در ماموریت‌های شرکت موضوع برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها هم تعریف شده است و ما این کار را از صفر تا صد بر بستر دولت الکترونیکی و به صورت شفاف انجام می‌دهیم. هم‌اکنون هیچ اسناد مزایده یا مناقصه‌ای را به صورت دستی...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۶۸ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶۸ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/9r
بهناز توحیدینویسنده میهمان

    سال ۸۷ به امید تغییرات بسیار در جامعه‌ام رشته علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری را برگزیدم. به صورت پراکنده در همشهری و مجله فرهنگ وسینما می‌نوشتم. اما همواره فکر و ذکر منِ تازه‌کار پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی می‌گذشت. تا اینکه سال ۹۵ وارد پیوست شدم و به واسطه پیوست پا به دنیای بیکران فناوری گذاشتم و عاشقش شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو