skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

نماد شرکت‌های ICT در بورس تهران ریخت

۱۴ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

شرکت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر در بازار بورس با افت ارزش سهام مواجه شدند، این افت در بسیاری از موارد بیش از میانگین دیگر شرکت‌ها و شاخص کلی بورس اوراق بهادار بود.

به گزارش پیوست، امروز (شنبه ۱۴ دی) بازار بورس اوراق بهادار با کاهش بیش از ۱۶ هزار واحدی شاخص کل روبرو شد و در همین حال، شرکت‌های مرتبط با ICT نیز این کاهش ارزش سهام را تجربه کردند.

در اولین روز کاری بورس پس از ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق، بازار بورس تهران شاهد ریزش دسته‌جمعی نماد شرکت‌های مختلف بود. اکثر نمادها در صف فروش قرار گرفتند و تنها در پنج دقیقه آغازین فعالیت بازار، شاخص بازار سهام بیش از ۱۲ هزار و ۶۵۲ واحد معادل بیش از سه درصد افت کرد و تا پایان ساعت کاری بورس، نماد کل بیش از ۱۶ هزار واحد تنزل یافت که در مقایسه با روز کاری قبل، ۴.۳۶ کاهش را نشان می‌دهد.

شرکت‌های مرتبط با ICT‌ نیز در این روز با افت شاخص روبرو شدند که کاهش ارزش بیشتر آنها از میزان افت متوسط بورس نیز بیشتر بود و تنها شرکت‌های ایران کیش، افرانت، ارتباطات سیار ایران و همکاران سیستم کمتر از شاخص کل، افت داشتند.

در حالی که از صبح شنیده می‌شد احتمال تعطیلی سه روزه بورس تهران برای مقابله با افت شاخص، وجود دارد؛ اما در نهایت خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی بورس اعلام کرد: «فرآیند عملیات اجرایی روزانه بازار سرمایه کشور متوقف نمی‌شود و در صورت لزوم صندوق تثبیت بازار از سرمایه‌گذاران بازار سرمایه حمایت خواهد کرد؛ ضمن اینکه بازیگران حقوقی بازار نیز از فرآیند داد و ستد روزانه حمایت کافی را به عمل خواهند آورد.»

روز گذشته نیز بسیاری از بازارهای بورس دنیا با کاهش شاخص مواجه شدند.

http://pvst.ir/78z

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو