skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

در سومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال مطرح شد:

محتوا در بازاریابی دیجیتال حرف اول را می‌زند

۱۵ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

نقش و تاثیر حضور اینفولوئنسرها در بازاریابی دیجیتالی یکی از موضوعات مورد توجه در رویداد سه روزه «روز بازاریابی دیجیتال» بود. در این رویداد تقریبا ۸۷ سخنران سعی کردند نظرات خود در خصوص بازاریابی دیجیتال را ارائه دهند و از نقاط قوت و ضعف این مدل بازاریابی سخن بگویند.

به گزارش پیوست، سومین رویداد سالانه روز بازاریابی دیجیتال (DMDY) به چندین بخش مجزا و محوریت‌های موضوعی مرتبط به آن تقسیم شده بود. هر بخش با تمرکز بر یکی از حوزه‌های حمل و نقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالاهای تند مصرف، موبایل، فشن و قانونگذاری به بررسی عمیق‌تر  موضوع و نیز بررسی کاربردی دیجیتال مارکتینگ در این بخش‌ها پرداختند.


اشکان بروج، مدیر بازاریابی سرویس «لست‌سکند» در روز سوم رویداد به بحث در مورد تولید محتوا در این حوزه پرداخت. به عقیده او باید بجای مقصد سفر روی فرهنگ سفر و فرهنگ‌سازی کار شود و تولید محتوا در این زمینه باید با تمرکز بیشتر به فرهنگ مقصد سفر انجام شود.

او در توضیح این مطلب می‌گوید : «بسیاری از افراد بومی در مکان‌های گردشگری نیاز به درک بیشتری از جانب توریست و مسافران دارند و ساخت محتوای فرهنگ دوستانه می‌تواند به تعاملی درست میان این دو بی‌انجامد.»

همچنین علیرضا آقاسی، بنیانگذار سرویس Feel Iran و فعال در حوزه گردشگری با سخنرانی خود با موضوعیت رام کردن اینستاگرام از این شبکه اجتماعی به عنوان یک موجود وحشی نام برد که با شناختش می‌توان آن را رام و به نفع کسب‌و‌کارها استفاده کرد.
به گفته وی «اینستاگرام پذیری» شرط و لازمه موفقیت پست‌ها و استوری‌های هر صفحه‌ای در اینستاگرام است که می‌خواهند روند فروش خود را بهبود ببخشند. او این باور که تبلیغات در اینستاگرام ارزان است را رد کرد و توضیح داد: «تبلیغات در اینستاگرام ارزان و سریع نیست؛ بلکه باید برای آن درست هزینه شود و صبوری کرد.» او در مثالی به تاثیرات
شبکه‌ای در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: «شرکتی مانند تپ‌سی با ترغیب مسافرانش به استفاده از آن می‌تواند موجبات دلگرمی رانندگان را نیز فراهم کند و این تاثیراتی است که دو طرف یک بیزینس برای ماندن در یک کسب و کار به آن نیاز دارند.»

همچنین در این رویداد آرش برهمند،سردبیر ماهنامه پیوست حیات اینفلوئنسرها را وابسته به ساختارهای شبکه‌های اجتماعی دانست. به عقیده او هر تغییر ساختاری در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تهدید کننده فعالیت اینفلوئنسرها باشد. او برای توضیح این گفته خود به تغییر سیاست‌های اینستاگرام در مورد مدل لایک کردن پست‌ها و کامنت‌ها اشاره کرد. به عقیده او اگر امکان نمایش لایک‌ها حذف یا کامنت گذاری محدود شود به صورت مستقیم در ادامه فعالیت اینفلوئنسرها تاثیر گذار خواهد بود.
او همچنین به سیاست‌ گذاری داخلی در مورد شبکه‌‌های اجتماعی نیز اشاره کرد. به عقیده او هر گونه محدودیت روی شبکه‌های اجتماعی از طریق قطع اینترنت یا ایجاد اینترنت ملی و محدودیت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی جهانی تهدیدی برای فعالیت اینفلوئنسرها به شمار می‌رود.  


گلدانه ترکمنی آذر، بنیانگذار  سرویس
Exante؛ شرکت برندسازی و تبلیغات در صنعت فشن به عنوان سخنرانی دیگر نیز در روز سوم رویداد «روز بازاریابی دیجیتال» به موضوع تولید محتوا از طریق مخاطب اشاره کرد. او در سخنرانی‌اش با عنوان «داستان‌سرایی در اینستاگرام» اصیل‌ترین داده‌های شبکه‌های اجتماعی را محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) دانست. او ادامه داد مصرف کننده محصول بهترین تبلیغ کننده برای آن به شمار می‌آید و می‌تواند بهترین محتوا را برای برند تولید کند.  او برند کوکو چنل Coco Chanel را مثال زد، چرا که این برند با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام  تجربیات مخاطبانش در  استفاده از محصولاتش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.
سومین رویداد «روز بازاریابی دیجیتال»  دوازدهم تا چهاردم دی ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

http://pvst.ir/793

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو