skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مدارس هوشمند درجه‌بندی می‌شوند

تحریریه پیوست

۱۹ مرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

مدارس سراسر کشور از ابتدا مهرماه سال جاری از نظر هوشمندی درجه‌بندی می‌شوند.
سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر در مورد خدمت جدید این وزارت‌خانه به پیوست گفت: «براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدارس هوشمند را بازتعریف کردیم. براساس این سند صرف اینکه یک مدرسه امکانات سخت‌افزاری داشته باشد، کافی نیست به همین خاطر در وزارت‌خانه قصد داریم مدارس را از نظر هوشمندی درجه‌بندی کنیم.»

مهدی شرفی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای درجه‌بندی هوشمندی مدارس اعلام کرد: « مانند هتل‌ها که براساس میزان امکانات رفاهی‌شان ستاره دریافت می‌کنند، مدارس هم به این صورت درجه‌بندی می‌شوند.»
او همچنین تاکید کرد: «با درجه‌بندی مدارس مشخص می‌شود که هر مدرسه چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد. به این صورت به عنوان مثال وقتی فردی به مدرسه هوشمند درجه یک مراجعه می‌کند، می‌داند مدرسه هوشمند درجه یک دارای حداقل دو کلاس هوشمند و وب‌سایت و پورتال است.»

شرفی با بیان اینکه شیوه‌نامه این برنامه در حال تهیه و تقریبا نهایی شده است، در خصوص نحوه درجه‌بندی مدارس براساس این شیوه‌نامه گفت: «از اول مهرماه تیم‌های ارزیاب تشکیل می‌دهیم. آن‌ها استان به استان به مدارس مراجعه و آنها را از نظر سطح هوشمندی ارزیابی می‌کنند. سطح هوشمندی به عنوان یکی از ویژگی‌های مدارس در سایت وزارت‌خانه ثبت خواهد شد.»

شرفی به بخش‌های دیگر شیوه‌نامه اشاره و بیان کرد: «علاوه بر تعریف مدرسه هوشمند و درجه‌بندی سطح هوشمندی مدارس، در این شیوه‌نامه مشخص می‌شود که مدارس در زمینه آموزش هوشمند علاوه بر تهیه تجهیزات چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند. چون تاکنون آمارهای کمی بسیاری در مورد تعداد مدارس و کلاس‌های هوشمند ارائه شده است. اما اینکه آیا در این مدارس و کلاس‌های هوشمند آموزش هم هوشمندانه است و خروجی این نوع آموزش به چه صورت است، باید به صورت کیفی تحلیل شود که در این شیوه‌نامه این مورد را بررسی کردیم.»

http://pvst.ir/63y

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو