skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ماینرها دستگاه‌های خود را خاموش کردند

۱۵ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

انجمن بلاک‌چین ایران اعلام کرد استخراج کنندگان رمزارزهای برای عبور از پیک مصرف برق در روزهای گرم تابستان ماینرهای خود را خاموش کردند.
به گزارش پیوست در اطلاعیه‌ای که انجمن بلاک چین ایران منتشر کرده است این انجمن دلیل این تصمیم را مصرف بالای برق در روزهای گرم سال برای خنک کردن فضا و توسعه نیافتن صنعت برق و نیروگاه‌های کشور و اتلاف بالای انرژی در خطوط انتقال عنوان کرده است.

در این بیانیه تاکید شده، فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال با هدف کمک به عبور آسان از روزهای گرم سال و پیک مصرف برق اقدام به خاموش کردن ماینرهای خود (دستگاه های استخراج ارز دیجیتال) کرده‌اند.

این بیانیه در شرایطی صادر شده که طی روزهای گذشته توانیر بارها اعلام کرده است که اقدام به تعطیلی مزارع ماینینگ کرده و به صورت مرتب آمار تعطیلی مزارع غیرمجاز ماینینگ را اعلام می‌کرد.
سخنگوی توانیر چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد استخراج هر کوین به اندازه ۲۴ سال یک مشترک خانگی برق مصرف می‌کند اما این انجمن این گفته را رد می‌کند و در این بیانیه خود تاکید کرده است اگرچه معتقدیم در اعلام سهم استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در بالا بردن مصرف برق کشور و احتمال قطع برق به علت فعالیت آنها اغراق شده اما با هدف جلوگیری از وارد آمدن کمترین فشار در فصل تابستان و در جهت همراهی با دولت و وزارت نیرو اعلام می‌کنیم که در ساعات اوج مصرف (از ساعت ۱۰ تا ۱۷ ) دستگاه های استخراج ارز دیجیتال خاموش می شود که این روند تا پایان روزهای گرم فصل تابستان ادامه می یابد.

در پایان این بیانیه اظهار امیدواری شده تا با خاموش کردن دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال در ساعات پیک مصرف برق، هم به عبور از روزهای گرم سال کمک شود و هم بهانه از کسانی که با فناوری‌های جدید بیگانه بوده و ماینرها را مقصر افزایش مصرف برق معرفی کرده‌اند گرفته شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورت قانون‌گذاری مناسب برای این فضا می‌توان استخراج کنندگان رمزارز را متعهد کرد تا در دوران پیک مصرف اقدام به خاموش کردن دستگاه‌های ماینینگ خود کنند.

http://pvst.ir/614

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو