skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

لغو جلسه هیات مقررات‌زدایی برای بررسی ایجاد پنجره واحد درگاه پرداخت

تحریریه پیوست

۲۹ مرداد ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

جلسه امروز هیات مقررات‌زدایی وزارت امور اقتصاد و دارایی  که قرار بود برای بررسی ایجاد یک پنجره واحد برای پرداخت کسب و کارهای اینترنتی برگزار شود از دستور کار این جلسه خارج شد.

جعفر محمدی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی کشور، با تایید این خبر به پیوست میگوید: «با توجه به بازرخوردهای منفی تشکلهای مختلف فعال در حوزه کسبوکارهای اینترنتی و همچنین اعلام مخالفت رسمی سازمان نظام صنفیرایانهای کشور، برگزاری جلسه امروز هیات مقررات‌زدایی برای ایجاد یک پنجره واحد جدید در زمینه پرداخت اینترنتی کسبوکارهای مجازی براساس اعلام دبیرخانه این هیات لغو شداو تاکید میکند که برای سازمان نظام صنفی رایانهای قابل قبول نیست که ایجاد کسبوکار در فضای مجازی نیاز به دریافت مجوزهای پیچیده داشته باشند و از طرفی دیگر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی یا هر نهاد حاکمیتی غیر از بانک مرکزی مسیر دریافت مجوز در حوزه پرداخت را بر عهده داشته باشد.

در جلسه چهارشنبه هفته گذشته دبیرخانه هیات  مقررات زدایی بانک مرکزی و انجمن فینتک نیز مخالفت خود با ایجاد پنجره واحد برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی را اعلام کردند.

به عقیده نماینده بانک مرکزی برنامهریزی وسیاستگذاری برای فعالیت درگاه پرداخت الکترونیکی  بر عهده بانک مرکزی است و فقط این نهاد میتواند در مورد آن سیاستگذاری کند و هر گونه سیاستگذاری در این بخش مانع انجام وظایف و نظارت بانک مرکزی نخواهد شد.

محمدی همچنین یادآور میشود که در جلسه هیات مقررات‌زدایی مدیران ارشد کشور از وزیر اقتصاد تا دادستانی وحضور دارند و معمولا باید در این جلسات موضوعاتی مطرح شود که در خصوص آن یک اجماع کلی وجود داشته باشد بنابراین از آنجا که در خصوص ایجاد این پنجره واحد اجماعی نبود پس کاملا منطقی است که بررسی آن در این هیات مطرح نشود.

در روزهای گذشته سند پرداختیاری نیز از سوی بانک مرکزی نهایی و منتشر شد در این سند نیز برای فعالیت در حوزه پرداختالکترونیکی و درگاه پرداخت هیچ اشارهای به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نشده بود.

 

http://pvst.ir/5dg

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو