skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

قبض کاغذی تلفن ثابت در ۸ استان حذف شد

تحریریه پیوست

۱۱ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

حذف قبض‌های تلفن ثابت در ۸ استان به صورت کامل اجرایی شده و در استان‌های دیگر نیز در حال اجرا است.

به گزارش پیوست، سال گذشته وزیر ارتباطات از برنامه این وزارتخانه برای حذف قبض‌های کاغذی داد و حالا شرکت مخابرات ایران براساس این برنامه توانسته در ۸ استان خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، کرمان، گیلان، لرستان، هرمزگان و کردستان قبض‌های کاغذی را به صورت کامل حذف کند.

شرکت مخابرات ایران اکنون ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که برای بخش بزرگی از آنها، قبض کاغذی صادر می‌شود و بقیه مشترکان، با روش‌های دیگر از میزان هزینه کارکرد تلفن خود، مطلع می‌شوند.

هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود عکسی را منتشر کرد که نشان می‌داد تعدادی از قبض‌های تلفن ثابت شهروندان در جوی آب رها شده‌اند. جهرمی اعلام کرد با مدیران شرکت پست برخورد خواهد کرد و در ادامه از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خواست، کار حذف قبض‌های تلفن ثابت را تا پایان شهریور ماه امسال به پایان برساند. ساعتی بعد، مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در همان پست اینستاگرامی به وزیر پاسخ داد و اعلام کرد تا شهریور ماه این «دستور» اجرایی می‌شود.

اکنون محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و روابط بین الملل شرکت مخابرات ایران به پیوست می‌گوید موضوع حذف قبض‌ها در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد؛ اما برای اجرایی کردن آن، اقدامات فنی لازم است.

بیدخام گفت: «با توجه به افزایش هزینه‌های چاپ و توزیع قبض کاغذی و دستور وزیر مبنی بر حذف آنها، شرکت مخابرات به دنبال این کار است؛ اما در عین حال باید توجه داشت که مشترکان باید بتوانند در صورت نیاز، ریز مکالمات و قبض خود را به روشی دریافت کنند و مخابرات در حال آماده کردن این بستر است.»

به گفته او هزینه‌های مخابرات برای تهیه کاغذ قبض نسبت به سال گذشته ۸ برابر و هزینه توزیع ۴ برابر شده است که حذف قبض کاغذی می‌تواند میلیاردها تومان از هزینه‌های شرکت مخابرات ایران را کاهش دهد.

بیدخام همچنین یادآور شد پیش از حذف قبض کاغذی، برخی از آیین‌نامه‌های داخلی شرکت مخابرات نیز باید تغییر کنند.

مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات درباره وضعیت تهران گفت: «در تهران برای مشترکانی که کمتر از ۱۰ هزار تومان در هر دوره کارکرد دارند، قبض کاغذی صادر نمی‌شود و برای حذف کامل چاپ قبض، در حال تکمیل اطلاعات مشترکان در سیستم هستیم.»

http://pvst.ir/60v

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو