skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مدیر پیام‌رسان‌های داخلی: فیلتر تلگرام جلوی توسعه ما را گرفت

تحریریه پیوست

۳۰ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

مدیران چند پیامرسانی داخلی در پنلی با عنوان «پیام‌رسان داخلی؛ ضرر یا ضرورت» که در رویداد موبایل ایران برگزار شد، یکی از علتهای اصلی بدبینی کاربران ایرانی به پیامرسانهای داخلی را فیلتر تلگرام اعلام کردند.
به گزارش پیوست،‌به باور مدیران پیامرسان سروش، گپ و آیگپ در این پنل؛ اگر تلگرام فیلتر نمیشد این پیامرسانها میتوانستند مسیر طبیعی رشد خود را طی کنند و کاربران را نیز به سمت خود جذب کنند.

اطلاعات کاربران خط قرمز ماست

مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیامرسان سروش در این پنل در مورد چرایی داشتن پیامرسان در کشور گفت:‌ «در حالحاضر دغدغهای وجود دارد که اپهای ایرانی از روی اپ استورها حذف می شوند پس به نظر من داشتن اپ‌های ایرانی که توسط اپاستورهای داخلی عرضه می‌شوند یک نیاز است. از طرفی خطر دسترسی به اطلاعات وجود دارد اما داستان این است که همیشه نگرانی کاربران در مورد دسترسی به اطلاعات‌شان از سمت شرکت داخلی وجود دارد اما در مورد خارجی‌ها این نگرانی را ندارد
او در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون هیچ افشاء اطلاعاتی از سمت شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای داخلی صورت نگرفته است افزود: «هچکدام از پیامرسانهای داخلی و شبکههای اجتماعی ایرانی اطلاعات کاربرانشان مورد سوء استفاده قرار نگرفته است. البته شبهاتی در این زمینه مطرح میشد؛ اما افشای اطلاعات واقعی نبود و بیشتر جنبه رسانهای داشت چون موضوع جالبی بود

آنطور که رحیمی در این پنل اعلام کرد تا کنون آنها هیچ دیتایی از کاربران خود را در اختیار نهادهای دولتی یا قوهقضاییه نگذاشتهاند، هرچند در پارهای از مواقع درخواستهایی هم در این زمینه داشتهاند. او حریم خصوصی را خط قرمز و مهمترین دارایی کسبوکارش دانست و گفتحریم خصوصی ارزش هستهای تجارت ماست. اگر اتفاقی بیافتد کل مسیر سرمایهگذاری در این زمینه زیرسوال میرود و تلاشهایمان هم از بین میرود. ما در اکوسیستمی کار میکنیم که آدم‌ها عاقلانه رفتار نمیکنند و تصمیم نمیگیرند بنابراین تمام تلاشمان را میکنیم که امنیت سرویس خود را بالا ببریم

میثم عسگری، مدیرعامل پیامرسان آیگپ هم در این پنل با اعلام اینکه اطلاعات و حریم خصوصی کاربران خط قرمز آنهاست اعلام کرد که تا کنون هیچ نهاد امنیتی و غیر امنیتی از آنها درخواست نکرده تا اطلاعات کاربران را دراختیار بگیرند. او جو بیاعتمادی به پیامرسانهای داخلی را نیز به داستان فیلتر تلگرام ارتباط داد.

محمد تهرانی، مدیرخدمات ارزش افزوده گپ، که در غیاب مدیرعامل این پیامرسان در پنل شرکت کرده بود هم با ارتباط دادن بدبینی کاربران به فیلتر تلگرام گفت:‌ « ۷ پیامرسان بومی که در نهایت ۵ پیامرسان باقی ماند و بعد هم ۲ پیامرسان به عنوان پیامرسان برتر معرفی شدند تا قبل از بسته شدن تلگرام کار میکردند و مسیر طبیعی توسعه خودشان را پیگیری میکردند. اما حالا اگر حساسیتی روی فعالیت این پیامرسانها وجود دارد به خاطر فیلتر شدن تلگرام است. ما هیچکدام موافق فیلتر تلگرام نبودیم تا به واسطه آن کسبوکارمان رشد کنداو تاکید کرد که اکر تلگرام فیلتر نشده بود شاید حال پیامسانهای داخلی وضعیت بهتری داشتند و میتوانستند بیشتر رشد کنند و کاربران را هم به سمت خود جذب کنند.

سرمایهگذاری ایرانسل  و MTN روی گپ

در ادامه این پنل در بخش مدلهای تجاری که باعث رشد پیامرسانها میشود تهرانی با اعلام اینکه گپ با هزینه شخصی رشد کرده است گفت:‌ «مجموعهای که گپ از دل آن بیرون آمد در زمینه بازی کامپیوتری و نشر بازی فعالیت میکرد. رشد گپ در بین سالهای ۹۲ تا ۹۵ با هزینه شخصی صورت گرفت؛ اما ادامه این روند برای توسعه کار را سخت کرد بنابراین به فکر گرفتن یک شریک تجاری افتادیم. در نهایت نیز ۸ ماه رایزنی صورت گرفت تا توانستیم با دو شرکت بزرگ در این زمینه به تفاهم برسیم
براساس اظهارات او طبق تفاهمانجام شده گپ با شرکتهای ایرانسل و MTN،  قرار است این دو شرکت بزرگ در روند تجاریسازی و توسعه کسبوکار روی گپ سرمایهگذاری کنند.

مدیرعامل پیامرسان آیگپ نیز در این پنل با اعلام اینکه سرمایهگذاری این شرکت از بخش خصوصی است در مورد جزییات این سرمایهگذاران گفت :‌ «آیگپ متعلق به شرکت کیان ایرانیان است که دو سرمایهگذار شفاف دارد یعنی اپراتور اول و بانک پارسیان. از یک سال پیش هم که این شرکت تاسیس شد و پیامرسان گپ یکی از بیزنسهای اصلی این شرکت تعریف شده‌ است

عسگری در ادامه به گسترش فعالیت آیگپ به عنوان یک شبکه اجتماعی کامل اشاره کرد و افزود:‌ «ما نمیخواهیم یک پیامرسان صرف باشیم به همین خاطر به سمت ارائه سرویسهای بانکی پیش رفتهایم و الان هم بخش قابل توجهای از این خدمات را ارائه میدهیم از سوی دیگر توانستهایم مجوز «آیگپ تیوی» را دریافت کنیم تا به سمت ارائه خدمات VOD نیز برویماو معتقد است که اگر به ایجاد اعتماد در بین کاربران برای استفاده از پیامرسانهای داخلی پیش برویم امکان کسب درآمد برنامههای پیامرسان نیز به سطح قابل قبولی خواهد رسید.

در این پنل همچنین به میزان سرمایهگذاریهای صورت گرفته روی سه پیام رسان گپ، آیگپ و سروش هم اشاره شد. آنطور که مدیرعامل آیگپ میگوید در ۳سال گذشته نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان روی این پیامرسان سرمایهگذاری شده است. البته او تاکید میکند که این پیام رسان از وام ۵ میلیاردی دولت هم استفاده نکرده است. همچنین عسگری اعلام میکند که در حالحاضر در این پیامرسان ۲میلیون ۸۰۰هزار نفر ثبتنام کردهاند و در ماه آیگپ نزدیک به ۱ میلیون کاربر فعال دارد.

مرتضی رحیمی مدیرعامل سروش هم اعلام کرد که روی این پیام رسان نیز نزدیک به ۲۰ میلیارد سرمایهگذاری شده و در حالحاضر سروش ۱۴میلیون کاربر رجیستر شده دارد و تعداد کاربران فعال ماهیانه آن نیز ۳.۵ میلیون نفر است.

همچنین محمد تهرانی، مدیرخدمات ارزش افزوده گپ، با اعلام اینکه از میزان سرمایه‌‌گذاری انجام شد روی گپ مطلع نیست اعلام کرد که در گپ ۴میلیون کاربر ثبتنامکردهاند؛ اما کاربر فعال آن ۳ میلیون نفر است.

http://pvst.ir/601

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو