skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

حضور مدیران بزرگ صنعت ICT در نهمین انتخابات اتاق بازرگانی

تحریریه پیوست

۳ اسفند ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران با حضور کاندیداهای مطرح از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روز ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پیوست، در لیست منتشر شده از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی از میان ۱۷۶ کاندیدای تایید صلاحیت شده برای انتخابات اتاق بازرگانی تهران،۱۰ نفر از مدیران کسب‌وکارهای شناخته شده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز حضور دارند. مجید حسینی‌نژاد (موسس علی‌بابا)، شهاب جوانمردی (مدیرعامل هلدینگ فناپ)، مجید صدری (مدیرعامل شرکت مخابرات ایران)، افشین کلاهی (مدیرعامل شرکت ره‌نگار فردا و رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران)، علیرضا کلاهی صمدی (عضو هیات‌مدیره سرآوا و دیجی‌کالا و مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر)، فرزین فردیس (عضو هیات مدیره پارس سامان و صباسل)، سادینا آبایی (مدیرعامل شرکت سیمرغ سامانه تهران)، محمدرضا طلایی (رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار) و ویدا سینا (مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک) از جمله مدیران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که در لیست کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تهران دیده می‌شوند.

هرچند ائتلاف‌های ریز و درشتی در این دوره از انتخابات اتاق تهران در حال شکل‌گیری است؛ اما به نظر می‌رسد این انتخابات کاملا دوقطبی شده و رقابت اصلی بین دو ائتلاف در جریان باشد یعنی ائتلاف «تحول‌خواهان» با حضور افرادی از جمله عسگر اولادی و حمید حسینی و دیگری ائتلاف «برای فردا» با سرلیستی مسعود خوانساری که در حال حاضر ریاست اتاق تهران را نیز در اختیار دارد.

نخستین حضور کسب‌وکارهای نوپا در انتخابات

با وجود اینکه هنوز لیست نهایی و برنامه ائتلاف تحول‌خواهان مشخص نشده، اما از میان ۱۰ کاندیدای فعال در حوزه فناوری اطلاعات تعداد بسیار اندکی در لیست این ائتلاف حضور پیدا کرده‌اند. چرا که در طیف مقابل، ۶ مدیر فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در لیست خود جای داده است. این تعداد بالاترین تعداد حضور کاندیداهای صنعت ICT در تاریخ انتخابات اتاق تهران محسوب می‌شود.

فرزین فردیس، عضو هیات مدیره صباسل و یکی از کاندیداهای ائتلاف «برای فردا» در گفت‌وگو با پیوست از تمرکز ویژه این ائتلاف بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر می‌دهد و می‌گوید: «ائتلاف برای فردا در این دوره سعی کرده ضمن توجه به جوان‌گرایی، وزن صنایع و فناوری‌های جدید را در این ائتلاف پر‌رنگ‌تر کند. به همین دلیل افراد باسابقه در کنار این ائتلاف ماندند و از حضور در انتخابات انصراف دادند. در عوض، ۶ نفر از افراد جوان‌تر و فعال در حوزهICT برای این ائتلاف ثبت نام کردند.»

آنطور که فردیس اعلام می‌کند شهاب جوانمردی (مدیر عامل هلدینگ فناپ)، مجید حسینی‌نژاد (موسس علی‌بابا)، مجید صدری (مدیرعامل شرکت مخابرات ایران)، افشین کلاهی (مدیرعامل شرکت ره‌نگار فردا و رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران)، علیرضا کلاهی صمدی (عضو هیات‌مدیره سرآوا و دیجی‌کالا و مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر) و خود او ، ۶ عضو این ائتلاف هستند که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند.

فردیس در پاسخ به این سوال که چه عاملی منجر به تمرکز این ائتلاف بر حوزه ICT و حضور تعداد قابل توجهی از فعالان این صنف در انتخابات دور نهم اتاق بازرگانی تهران شده اعلام می‌کند: «از یک طرف نمایندگان دور قبل از جمله آقای خوانساری، ریاست فعلی اتاق تهران معتقدند سهم صنایع نوین و صنایع دانش بنیان در اقتصاد کشور در حال افزایش است و این گروه پتانسیل رشد بالایی دارند. از طرف دیگر،صنایع سنتی ما  فرصت بازگویی بیشتری برای بیان مسائل و مشکلات خود در اتاق داشته‌اند؛ اما این بار کاندیداهای ائتلاف به این نتیجه رسیده‌اند که وزن بیشتری به صنایع جدید بدهند تا نمایندگان خوبی برای این قسمت از بخش خصوصی هم باشند.» به عقیده او وقتی ترکیب هیات نمایندگان از افرادی باشد که با اکوسیستم فاوا آشنایی دارند، قدرت چانه‌زنی آنها و مذاکره با حاکمیت برای برداشته شدن برخی موانع این صنعت هم بیشتر می‌شود.

حمایت تشکل‌های صنفی از ائتلاف فردا

عضو هیات مدیره صبا سل اعلام می‌کند که نمایندگان بخش ICT در ائتلاف «برای فردا» حمایت سایر نهاد‌ها و تشکل‌های صنفی را با خود به همراه دارند. او در پاسخ به این سوال  پیوست مبنی بر اینکه آیا ائتلاف «برای فردا» در صورت راهیابی به اتاق بازرگانی تهران با نهادها و تشکل‌های صنفی نیز تعامل خواهد داشت یا خیر، تاکید می‌کند: «یکی از نقاط قوت ما در ائتلاف برای فردا این است که بیشترین میزان حمایت را از تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها دریافت کردیم. بیش از ۱۰۰ تشکل بخش خصوصی از صنوف مختلف با نامه رسمی از  لیست این ائتلاف حمایت کرده‌اند که  از جمله آنها می‌توانم به سندیکای مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی و پیمانکاری مخابرات اشاره کنم. »

فردیس با یادآوری اینکه برخی از اعضای حاضر در لیست ائتلاف «برای فردا» در سایر تشکل‌ها نیز حضور دارند می‌گوید: ‌«در حال حاضر آقای جوانمردی و افشین کلاهی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز حضور دارند، من و آقای صدری نیز عضو سندیکای مخابرات ایران هستیم. بنابراین تعامل خوبی با این تشکل‌ها و اتحادیه‌ها داریم.»

او با بیان اینکه برنامه ائتلاف «برای فردا» در حوزه ICT روی سه محور تعریف شده درباره جزئیات این برنامه اعلام می‌کند: «برای رسیدن صدای بیشتری از سمت فعالان بخش ICT، استارتاپی و دانش‌بنیان  به گوش حاکمیت، باید بتوانیم تعداد اعضای اتاق را در این صنعت بالا ببریم. چرا که اتاق یک نهاد عضو محور است و هرچقدر اعضای شما در حوزه‌تان بیشتر باشد صدای بلندتری خواهید داشت، می‌توانید مقامات بالاتر را دعوت به رایزنی کنید و در نهایت قدرت پیدا می‌کنید.»

فردیس با تاکید بر اینکه در صورت راهیابی به هیات نمایندگان اتاق تهران، ائتلاف «برای فردا» به دنبال درخواست تشکیل کمیسیون مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود ادامه می‌دهد: «در حال‌حاضر اتاق بازرگانی تهران ۸ کمیسیون‌ تخصصی دارد که عملا هیچ یک از آنها بر مسائل و مشکلات خاص صنعت ICT مسلط نیستند. با تشکیل یک کمیسیون‌ تخصصی برای این حوزه می‌توانیم به طور تخصصی روی مسائل کار کنیم. »

او همچنین از برنامه این ائتلاف برای اولویت‌بندی بررسی مسائل مختلف خبر می‌دهد و می‌گوید: «با مشورت تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به دنبال الویت‌بندی بررسی مسائل مختلفی اعم از مسائل قانونی، مالی و زمینه‌های دیگر خواهیم بود تا برای هریک، جلسات و نامه نگاری لازم با مسئولان حاکمیتی را آغاز و راهکارهای پیشنهادی خود را اعلام کنیم.»

http://pvst.ir/5sw

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو