skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

شورای حل اختلاف کسب وکارهای مجازی راه‌اندازی می‌شود

تحریریه پیوست

۳ آبان ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی اعلام کرد که شعبه شورای حل اختلاف برای حل مشکلات و شکایت‌های استارت‌آپ‌ها در اتحادیه کسب وکارهای مجازی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پیوست، رضا الفت‌نسب در رویداد «هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران» که این بار در استان گیلان برگزار شد،از همکاری اتحادیه کسب و کارهای مجازی و قوه قضائیه خبر داد و گفت:  «به زودی با موافقت قوه قضاییه شعبه شورای حل اختلاف را در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی راه‌اندازی می‌کنیم تا شکایت‌‌های استارت آپ‌ها را تا سقف بیست میلیون تومان حل و فصل کنیم.»

رضا الفت‌نسب همچنین در جمع خبرنگاران در توضیح بیشتر همکاری اتحادیه با قوه‌قضاییه بیان کرد: «در ۲ سالی که اتحادیه ایجاد شده است، یکسری موانع را ما شناسایی کردیم که کسب و کارها بسیار با آن‌ها درگیر هستند. به همین خاطر با معاونت شوراهای حل اختلاف قوه‌قضاییه مکاتباتی انجام دادیم و درخواست کردیم تا طبق قانون شعبه شوراهای حل اختلاف کسب و کارهای مجازی را در اتحادیه راه‌اندازی کنیم.»

او ادامه داد: «خوشبختانه درخواست ما مورد موافقت قوه‌قضاییه قرار گرفت و به احتمال زیاد در ۲ ماه آینده در اتحادیه راه‌اندازی می‌شود و اختلاف‌ها و شکایت‌های مالی کسب و کارها تا سقف ۲۰ میلیون تومان در این شعبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

الفت‌نسب در خصوص اینکه تا چه اندازه این شورای حل اختلاف می‌تواند در حل مشکلات کسب و کارها تاثیر داشته باشد، گفت: «از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۳ هزار مورد شکایت از طریق سامانه اتحادیه ثبت شده است و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها حل و فصل شده است. این موضوع نشان‌دهنده این است که بخش تخصصی به راحتی می‌تواند مشکلات حوزه خود را حل کند. اما فضای استارت‌‌آپی برای قوه‌قضاییه ناشناخته است. با راه اندازی شورای حل اختلاف کسب و کارها بدون گذراندن مراحل بوروکراسی که در دادگاه‌ها وجود دارد، می‌توانند در اتحادیه مشکلات خود را رفع رجوع کنند.»

او در مورد اعضای این شورا نیز بیان کرد: «اعضای شورا را ما قرار است به معاونت شورا حل اختلاف معرفی کنیم و این معانت تایید کند و یک قاضی هم معرفی می‌شود تا حکم صادر کند. مراحل فعالیت به این صورت است که کارشناسان شکایت‌ها را بررسی می‌کنند و در پایان قاضی با مطالعه بررسی‌ها رای را صادر می‌کند.»

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی همچنین در سخنان خود درباره دستورالعمل کمیته شهر هوشمند که توسط سازمان فناوری اطلاعات ارائه شده، بیان کرد: «از اکوسیستم می‌خواهم این آیین‌نامه را با دقت مطالعه و نقد کنید.»

براساس گفته‌های الفت‌نسب طبق یکی از بندهای آئین‌نامه کسب و کارهای شهری باید برای ارائه خدمات هزینه‌ای به شهرداری بپردازند. او تاکید کرد: «چرا کسب و کار نوپایی که هنوز خدمتی ارائه نداده است، باید هزینه پرداخت کند. این آیین‌نامه باید مورد بررسی و نقد جدی قرار بگیرد.»

الفت‌نسب همچنین در مورد توافقنامه تاکسی‌های آنلاین و شهرداری بیان کرد: «ما چارچوب توافقنامه را قبول داریم اما چند نکته وجود دارد و از معاونت علمی درخواست کردیم تا پادرمیانی کند تا مشکلاتی که ما داریم حل شود. یکی از بحث‌های ما در این توافقنامه مالیات برارزش افزوده است.» او ادامه داد: «ما تا توان داشتیم در مقابل این موضوعات و مشکلات این آیین‌نامه ایستادیم و در نهایت امیدواریم به نتیجه برسیم.»

 

http://pvst.ir/69s

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو