skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی کلید خورد

۳۰ مهر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ آبان ۱۳۹۸

 شورای شهر تهران با تصویب مصوبه‌ای قرار است شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی و اعلام معاملات و مناقصات شهرداری را از طریق ایجاد پلتفرم‌هایی در این زمینه پیگیری کند. از سوی دیگر طرح دیگری درباره شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی در شورای شهر مطرح شده و در حال پیگیری است. محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در گفت‌‌وگو با پیوست ضمن اعلام این خبر  تاکید می‌کند که تاکنون چنین اصلی در قانون وجود نداشته و حالا این مساله ابعاد قانونی پیدا کرده است.  

 شورای شهر تهران با تصویب مصوبه‌ای قرار است شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی و اعلام معاملات و مناقصات شهرداری را از طریق ایجاد پلتفرم‌هایی در این زمینه پیگیری کند. از سوی دیگر طرح دیگری درباره شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی در شورای شهر مطرح شده و در حال پیگیری است. محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در گفت‌‌وگو با پیوست ضمن اعلام این خبر تاکید می‌کند که تاکنون چنین اصلی در قانون وجود نداشته و حالا این مساله ابعاد قانونی پیدا کرده است.  

محمد فرجود، مدیرعامل فاوای شهرداری تهران، درباره سامانه شفافیت و عملکرد آن می‌گوید: «در حال حاضر اطلاعات مدیران شهری و برخی عملکردهای مالی روی سامانه شفاف قرار گرفتند. مسیر کمیته شفافیت شورای شهر تهران یک مسیر دائمی است که حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود و آنچه دست یافتن به آن برای مردم ضروری باشد را استخراج و از راه‌های مختلف به آنها اعلام می‌شود.»

او با اعلام اینکه سامانه شفافیت سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی است ادامه می‌دهد: «در حال حاضر قراردادهای بالای یک میلیارد تومان و در مرحله دوم قراردادهای بالای ۲۵۰ میلیون تومان روی این سامانه قرار گرفته‌اند. در حال حاضر عملکرد مالی شش ماهه نخست سال شهرداری نیز روی سامانه شفافیت بارگذاری شده است.»

او از یک برنامه مشترک برای اعلام معاملات شهرداری خبر داد و در این باره اعلام کرد: «اعلام معاملات شهرداری یک برنامه مشترک بوده و شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری درباره معاملات خود با توجه به زیرشاخه‌ها، شفافیت ایجاد کند و کارهای فنی در این زمینه در حال انجام است.البته هنوز مهلت‌ شهرداری برای انجام این کار تمام نشده است. قرار است پلتفرمی ایجاد و معاملات و مناقصات شهرداری روی آن اعلام شود.»

فرجود تاکید می‌کند که طرح دیگری با نام شفاف‌سازی اطلاعات شهرسازی در کمیته شفافیت آغاز و در صحن شورا هم مطرح شده و قرار است اطلاعات حوزه شهرسازی برای مردم قابل دسترس و در بخش‌های گوناگون نمایش داده شود. او تصریح می‌کند که تاکنون چنین اصلی در قانون وجود نداشته و حالا این مساله ابعاد قانونی پیدا کرده است.  

براساس گفته‌های فرجود این پیشنهاد در شورای شهر تهران اعلام شده که مجموعه‌ای از اطلاعات در این باره در یک بازه زمانی دو ماهه در دسترس عموم قرار بگیرد. شهروندان می‌توانند اطلاعاتی مبنی بر اینکه امکان ساخت چند طبقه ساختمانی وجود دارد یا در کوچه و خیابانشان کدام ساختمان پروانه ساخت گرفته است را مشاهده کنند. همچنین اطلاعات تمامی طرح های شهری که مصوبه اجرا دارد نیز قابلیت بازدید برای عموم را خواهد داشت. در حال حاضر کلیات این طرح در شورای شهر تصویب شده و قرار است جزییات آن در جلسات بعدی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

http://pvst.ir/5iv

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو