skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

ششمین رویداد فیناپ برگزار شد

تحریریه پیوست

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

ششمین رویداد استارت آپی- فین‌تکی فیناپ در دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. در این رویداد افراد در اکوسیستم فین تک تجارب و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

درابتدای برنامه مصطفی ثابتی،مدیر مرکز فین تک بانک انصار ارائه‌ای با عنوان هم زیستی بانک‌ها و فین تک‌ها داشت.
ثابتی با اشاره به اینکه تامین نیاز مشتری بااهمیت است و کسی موفق است که به بهترین شکل نیاز مشتری را برطرف کند، تاکید کرد: «اکنون باید بانک را فراتر از قبل ببینیم. تغییراتی در حال رخ دادن است. مشتری با نسل‌های قبلی تغییر کرده است.»
او ادامه داد: « امروزه بانک‌ها با روال قبلی نمی‌توانند برخی نیازها را برطرف کنند و به خاطر ساختارها و روال اداری و سازمانی خود دارای چابکی لازم نیستند.»

به گفته ثابتی بانک‌‌ها در حال برون‌سپاری وظایف خود هستند و فین تک‌ها نیز می‌توانند شرکای چابکی در این مورد باشند.
مدیر مرکز فین تک بانک انصار در مورد تعامل بانک‌‌ها و فین تک‌ها عنوان کرد: «وقتی فین تک‌ها با ما صحبت می‌کنند ایده‌هایشان بسیار خوب است ولی با دنیای واقعی فاصله دارد. نوآوری خوب است اما باید قابلیت درآمدزایی داشته باشد.»
به اعتقاد ثابتی فین تک‌ها و بانک‌ها باید با هم گفتگو کنند و بحث کنند تا به ایده و هدف مشترک برسند و فین تک‌ها نیز سعی کنند دغدغه‌های بانک‌‌ها را درک کنند.

در ادامه برنامه پنلی در مورد انجمن فین تک و فعالیت‌های آن با حضور مهدی عبادی، دبیر انجمن فین‌تک، رضا قربانی، بنیان‌گذار راه پرداخت و مصطفی امیری، بنیان گذار زرین‌پال برگزار شد.
مهدی عبادی در مورد دلیل راه اندازی انجمن فین تک گفت: «انجمن فین تک از یک سری نیاز ایجاد شد. اندازه ما کوچک بود و مشکلات زیادی داشتیم بنابراین تصمیم گرفتیم با هم کار کنیم.»
به گفته دبیر انجمن فین تک به نتیجه رساندن مستند پرداخت یارها مهم‌ترین فعالیت انجمن بود که به ثمر نشست.
عبادی با اشاره به اینکه در انجمن سعی کردند تا با نهادهایی که با فین‌تک‌ها مشکل دارند تعامل برقرار کنند، بیان کرد: «در انجمن فهمیدیم که قرار نیست کار بزرگ انجام دهیم. ما تکه بزرگ کیک را نمی‌خواهیم، بلکه یاد گرفتیم تا سایز کیک را بزرگ کنیم.»

رضا قربانی، بنیان‌گذار راه پرداخت نیز در مورد فعالیت فین‌تک‌ها در ایران گفت: «فین تک‌ها برآمده از بحران‌های مالی هستند. نیازهایی ایجاد شد و به دلیل بحران‌ها و نیازها فین‌تک‌ها به عنوان راه حل ایجاد شدند.»
او ادامه داد: « اتفاق خطرناکی در حال رخ دادن است و مسیر را اشتباهی طی می‌کنیم. به جای انجام دادن کاری یا ارائه خدمات واقعی در پی حواشی و کارهای ظاهری هستیم.»

در پایان مصطفی امیری، بنیان‌گذار زرین پال به فعالیت‌‌های اولیه زرین پال اشاره کرد وگفت: «ابتدا که فعالیت خود را در حوزه فین تک آغازکردیم ما را مسخره کردند کمی که پیش رفتیم، ما را انکار کردند و بعد از آن به مقابله پرداختند. اما بعدا دریافتیم که می‌توانیم تعامل کنیم.»
به گفته امیری تمام فعالیت‌های بانک مرکزی و سایر ارگان‌ها برای فین‌تک‌ها به خاطر اتحاد ما است.

http://pvst.ir/5f9

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو