skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

سود سهام همراه اول کاهش یافت

تحریریه پیوست

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

همراه اول به هر سهم خود ۳۱۲۵ ریال سود اختصاص داد که رقمی کمتر از سال گذشته است.
به گزارش پیوست، در شرایطی که سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران به هر سهم خود ۳۱۸۰ ریال سود داد بود، امسال این رقم به ۳۱۲۵ ریال کاهش یافت. مدیران همراه اول دلیل این کاهش سود را برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه این شرکت عنوان کردند.

همراه اول تصمیم داد تا دو هفته آینده سرمایه ۹۶۰ میلیاردی خود را ۱۹۲۰ میلیارد تومان افزایش دهد که ۷۲۰ میلیارد تومان آن از محل سود انباشته این شرکت تأمین می‌شود. به همین دلیل این شرکت امسال سود کمتری میان سهامداران خود تقسیم کرد. این تصمیم مدیران همراه اول رضایت سهامداران خرد این شرکت را به دنبال نداشت؛ اما از آنجا که سهامدار عمده (شرکت مخابرات ایران) با چنین کاری موافق بود،این تصمیم به تصویب رسید. ۹۰ درصد سهام همراه اول متعلق به شرکت مخابرات ایران است.

در مجمع عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، رئیس هیات مدیره این شرکت اعلام کرد پروژه «روبیکا» در سال گذشته با همکاری شرکت ایرانسل آغاز به کار کرده است و در سال جاری به صورت یک شرکت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد. مهدی اخوان بهابادی اعلام کرد روبیکا هم‌اکنون بیش از ۲۶ میلیون مشترک فعال دارد.

او از وجود ذینفعان دیگری در پروژه روبیکا خبر داد؛ اما نامی از آنها نبرد. این اولین بار است که اعلام می‌شود ایرانسل نیز در پروژه روبیکا، شرکت دارد.

در این مجمع همچنین حمید فرهنگ، مدیرعامل همراه اول در گزارشی به سهامداران اعلام کرد سهم بازار این اپراتور به ۶۰ درصد افزایش یافته است. او چنین از افزایش تعداد مشترکان فعال این اپراتور به ۵۳.۱ میلیون مشترک خبر داد.

براساس اظهارات او، درآمد شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۹۷ را ۱۴۹۱۱ میلیارد تومان و سود این شرکت را ۳۴۲۲ میلیارد تومان بوده است. آنطور که فرهنگ در این مجمع اعلام کرد درآمد این شرکت از محل دیتا ۴۶۳۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل همراه اول همچنین با اشاره به مسائلی که سال گذشته درباره خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) به وجود آمده بود گفت: «من سال گذشته هم گفتم که ما درآمد مشروع می‌خواهیم و در زمینه VAS مسائلی داشتیم که توفیقات خوبی حاصل شد و اکنون ۷۳ درصد مشترکان ما از وضعیت خدمات ارزش افزوده، رضایت دارند.»

به گفته او علی‌رغم همه حاشیه‌ها، درآمد همراه اول از محل خدمات ارزش افزوده در سال گذشته ۴۰ درصد رشد نسبت به سال قبل‌تر داشته است.

http://pvst.ir/5x5

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو