skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

سرائیان: ۵۰ درصد استعلام‌ها دست دولت نیست

۱۰ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

رئیس هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات رسول سرائیان در گفت‌و گو با پیوست تاکید می‌کند که از ۱۳۰۰ استعلامی که در کشور وجود دارد، ۴۵ تا ۵۰ درصد آنها در اختیار نیروی انتظامی و قوه قضاییه هستند که عملا خود را ملزم به اتصال به شبکه دولت نمی‌دانند.

او با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید: در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که الکترونیکی شدن خدمات و فرآیند‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که رتبه کشور ۳۰ رتبه ارتقا پیدا کند.

سرائیان معتقد است: در بخش TII بزرگترین پیشران توسط اپراتورهای مخابراتی در حوزه زیرساخت 3G و 4G در کشور انجام شد.

به عقیده سرائیان یکی از مشکلات توسعه دولت‌الکترونیکی مدل رشد دولت‌الکترونیکی در دستگاه‌های دولتی است، در دستگاه‌های دولتی مکانیزه شدن و به سمت IT رفتن به شکل سیلویی (جدا از هم) شکل گرفته است.

او در خصوص اتصال دستگاه‌های دولتی به شبکه ملی اطلاعات گفت: تاکنون ۱۵۳ دستگاه به مرکز تبادل ملی اطلاعات متصل شده‌اند و هر ماه حدود ۱۰ میلیون تراکنش روی شبکه NIX مبادله می‌شود.

او ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی هزار و ۶۰۰ نوع مجوز را در کشور شناسایی کرده است که برای این تعداد باید هزار و ۳۰۰ نوع استعلام صورت گیرد که ۲۷ درصد استعلامات از قوه قضاییه است که به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده است. ۱۵ درصد استعلام‌ها از نیروی انتظامی است و نتیجه این می‌شود که بین ۴۵ تا ۵۰ درصد استعلام‌ها در اختیار دستگاه‌هایی است که خودشان را جز دولت نمی‌دانند.

به عقیده وی وجود داده‌های باز در بُعد شهروندی باعث بروز شفافیت و جلوگیری از رانت اطلاعاتی می‌شود.

سرائیان اعلام کرد: تمام پروژه‌های دولت اکترونیکی به سمت جذب مشارکت بخش خصوصی و دولتی رفته است زیرا در دولت منابعی برای توسعه این پروژه‌ها وجود ندارد.

مشروح گفت‌وگوی پیوست با رسول سرائیان را در آپارات ببینید:

http://pvst.ir/5eb

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو