skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

سامانه گارانتی راه‌اندازی می‌شود

۳ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

سامانه گارانتی برای  رصد و مبارزه با قاچاق کالاهایی که مشمول گارانتی می‌شوند، راه‌اندازی می‌شود.
 مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام این خبر در گفت‌وگو با پیوست در مورد چرایی را‌ه‌اندازی این سامانه گفت: «در کشور ما در حوزه گارانتی گاه حق مصرف کننده ضایع می‌شود و مردم کالاهای خود را با برچسب تقلبی به اسم گارانتی خریداری می‌کنند. وظیفه ما این است تا از حق مصرف‌کننده حمایت کنیم. گاه قاچاق بخشی از کالاها هم از گلوگاه گارانتی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سامانه گارانتی را راه‌اندازی کنیم.»

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: «این سامانه ذیل سامانه جامع تجارت به تبادل اطلاعات می‌پردازد و به نوعی به مصرف‌کننده نهایی سرویس می‌دهد. متولی این سامانه هم سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.»
او در مورد پیشرفت این پروژه گفت: «‌مرحله تحلیل و طراحی این سامانه به پایان رسیده و قرار است وارد فاز اجرایی شود. سامانه گارانتی جزو سامانه‌هایی است که نقش خاصی در مبارزه با قاچاق برای بخشی از کالاها را ایفا می‌کند.»

به گفته وی این سامانه به صورتی عمل خواهد کرد که حق مصرف‌کننده، فروشنده و تولیدکننده رعایت شود و کسی در این میان ضرر نکند. دهقانی‌نیا به دیگر نقش‌های این سامانه اشاره و اعلام کرد: «در سامانه گارانتی مشخص می‌شود که کدام دستگاه مسئولیت خدمات پس از فروش کالای مورد نظر ما را بر عهده دارد. به عنوان مثال فردی لوازم خانگی با برند  ال‌جی وارد می‌کند. خدمات پس از فروش لوازم ال‌جی به عهده گلدیران است. در سامانه گارانتی نقشی که برای گلدیران در نظر گرفته شده است با نقشی که ال‌جی دارد، متفاوت است.»

او ادامه داد:‌ «این سامانه علاوه براینکه وظایف هر دستگاه را به صورت شفاف مشخص می‌کند، ارتباط بین سامانه جامع تجارت ، سامانه بازرسی، شناسه کالا و شناسه رهگیری در این حوزه را تبیین می‌کند تا مردم بتوانند دستگاه مسئول در حوزه گارانتی را بشناسند و حق خود را مطالبه کنند.»

http://pvst.ir/60c

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو