skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

روحانی: دولت تا اخرین لحظه برای باز نگه داشتن فضای مجازی ایستاده است

تحریریه پیوست

۲۶ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

امسال افتتاح نمایشگاه الکامپ، برعکس سال‌های گذشته، یک روز قبل از شروع رسمی و همزمان با برگزاری رویداد ایران هوشمند در سال اجلاس سران انجام شد. در این رویداد علاوه بر وزیر ارتباطات و معاونان و مدیران و فعلان صنعت ICT چهره‌های سرشانس سیاسی و شهری از رئیس جمهوری گرفته تا وزیر اطلاعات، رئیس سازمان انرژی اتمی، شهردار تهران و نمایندگان مجلس حضور داشتند. به گزارش پیوست در این مراسم حسن روحانی، رییس جمهوری در سخنرانی خود خطاب به حضار قول داد که دولت بر مبانای اصولی که از ابتدا به مردم وعده داده در باز نگه داشتن فضا مجازی تا آخرین لحظه ایستادگی می‌کند و تمام تلاش خود را برای تسهیل‌گری در حوزه مقررات‌گذاری تا جایی که اختیار دارد، به کار خواهد گرفت.

او که پیش از این مراسم در جلسه‌ای ویژه با ۱۰ شرکت استارت‌آپی حضور داشت، اعلام کرد که اگر این جمع برپایه جوانان و اراده آنها تشکیل نشده بود، به خاطر تمام فشارها عقب‌نشینی می‌کردند. او از تحولاتی که این شرکت‌های در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده‌اند ابراز خوشنودی کرد و گفت: «اینکه امروز می‌بینیم  اشتغال عظیمی را یک استارت‌آپ قادر است ایجاد کند و هزاران شغل مستقیم و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است، یک تحول بزرگ در کشور ما است.» 
روحانی با بیان اینکه امروز از این طریق می‌توانیم سریعتر اشتغالی که به نفع کشور باشد ایجاد کنیم، افزود: «اینکه یک استارت آپ در عرض چهار سال و نیم بتواند این حجم بزرگ از اشتغال را ایجاد کند افتخار بزرگی برای نسل جوان و تحصیل کرده ما و همچنین برای رفاه اجتماعی مردم است.»  روحانی با اعلام اینکه آنچه ما به عنوان فضای مجازی می‌نامیم و در مسیر ایران هوشمند حرکت می‌کنیم، تنها بحث اقتصاد و اشتغال نیست اعلام کرد:‌« حتی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این فضای مجازی هست که مشارکت مردم را در همه امور کشور و اداره کشور آسان‌تر کرده است. این فضای مجازی هست که روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهد و می‌گوید این حاکمان و مسئولان تا چه حد مورد مقبولیت و مشروعیت هستند و این فضای مجازی است که امروز برای تحولات سیاسی و اجتماعی ما یک فرصت به وجود آورده است.»

پیش از این‌که تریبون در اختیار رییس جمهوری قرار بگیرد وزیر ارتباطات نیز در سخنانی با تشکر از همراهی رئیس جمهور در این سال‌ها به تلاش وزارت ارتباطات برای برداشتن موانع پیش روی کسب‌وکارهای استارت‌آپی اشاره کرد و در نهایت نیز به طرح نوآفرین رسید. طرحی که او اعلام کرد در تلاش است تا مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های نوپا را حل کند. در پایان هم او با شاره به اینکه بخشی از دولت او را در این مسیر همراهی نکرده‌اند، گفت که نیاز نیست او اینجا تحولات این صنعت را بگوید و از حاضران خواست تا با حضور در الکامپ دستاوردهای این حوزه را مشاهده کنند. محمد جواد آذری جهرمی در این مراسم گفت: «ٖ ایران هوشمند برای حمایت از کسبوکارهای نوپا و استارتاپهای این حوزه شکل گرفته است

همچنین در این مراسم امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات، به ارائه تحلیل از بازار بین‌المللی فناوری اطلاعات پرداخت و سایه جنگ اقتصادی و فناوری، نگرانی از حریم شخصی و رقابت میان شرکت‌ها و دولت را بزرگترین سناریوهای پیش روی صنعت ای‌تی در ایران خواند.
در این رویداد مدیران شرکت‌های خصوصی در پنلی از دستاوردهای شرکت‌های IT ایران در شرایط تحریم ها گفتند و اعلام کردند که ایران یکی از بکرترین بازارها برای رشد و توسعه سرویس های فناوری محور است.
در بخش دیگر این رویداد محمدباقر اثنی عشری& رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حضور رئیس جمهوری از دستاوردهای بزرگترین تشکل غیر دولتی در حوزه آی‌تی گفت و در پایان از رییس جمهوری خواست که به ایجاد یک مرکز واحد تصمیم‌‌گیری در این حوزه کمک کند چرا که تحول در اقتصاد دیجیتالی با رهبری پراکنده و مراکز تصمیم‌گیری متعدد امکان‌پذیر نیست.

http://pvst.ir/629

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو