skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

رایتل امضای دیجیتال می‌دهد

۲ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳ دی ۱۳۹۸

مقدمات ارائه امضای الکترونیکی روی سیم‌کارت‌های رایتل فراهم شده است.


به گزارش پیوست، اجازه امکان ارائه این سرویس از طریق سیم‌کارت‌های رایتل در جلسه آتی شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور مطرح می‌شود و پس از تصویب در این جلسه این اپراتور تلفن همراه به عنوان مرکز میانی فعالیت خواهد کرد.
در صورت فعالیت این اپراتور به عنوان یک مرکز میانی امکان صدور امضا الکترونیکی از طریق این اپراتور فراهم می‌شود و سیم کارت مانند یک توکن ذخیره امضا عمل خواهد کرد.

مشاور رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در امور زیرساخت کلید عمومی در گفت‌وگو با پیوست گفت: «برای ارائه امضای الکترونیکی روی موبایل از دو طریق می‌توان عمل کرد. از طریق سیم کارت موبایل و از طریق گوشی تلفن همراه.»

امیر اصغری در این مورد توضیح داد: «در مدل ارائه امضا از طریق سیم کارت، امضا روی سیم کارت ذخیره می‌شود و سیم کارت مانند توکن عمل خواهد کرد. برای ارائه این سرویس با تمامی اپراتورها مذاکرات را آغاز کرده‌ایم اما با رایتل سریعتر از سایر اپراتورها به نتیجه رسیدیم.»

او با اشاره به اینکه می‌توان کلید خصوصی افراد را روی سکیورالمنت (عنصر امن) گوشی نیز ذخیره کرد گفت: «ارائه امضا از طریق گوشی تلفن همراه بدون دخالت سیم کارت نیز در دستور کار قرار دارد و برای ارائه این سرویس با مرکز میانی امن افزار و تک وست در حال مذاکره هستیم.»

اصغری بستر ارائه سرویس امضا از طریق سیم کارت و گوشی را با یکدیگر مقایسه و اعلام کرد: «بستر ارائه سرویس امضا از طریق سیم کارت، پیامک است و بستر ارائه امضا از طریق گوشی اینترنت است. او پیش‌بینی کرد تا پایان دی‌ماه جلسه شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی برگزار شود و در این جلسه مجوز مرکز میانی رایتل صادر شود.»

http://pvst.ir/71h

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو