skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی: با بلاک‌چین نگاه تمرکزگرا در مدیریت کشور تغییر می‌کند

تحریریه پیوست

۱ بهمن ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

«نگاه تمرکزگرا برای مدیریت کشور در حال تغییر است و به سمت غیر متمرکز شدن حرکت می‌کند.»

به گزارش پیوست، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور با بیان این مطلب در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی اعلام کرد : «یک زمانی عقیده بر کنترل به شکل متمرکز بود از همین رو ما نیز به سمت سیستم‌های متمرکز حرکت کردیم؛ اما به تدریج با ورود تکنولوژی‌های جدید به این نتیجه رسیدیم که مرکز کنترل نمی‌تواند واحد باشد.»

علی‌دیواندری با اشاره به تاثیری که تکنولوژی زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) بر کنترل غیرمتمرکز دارد افزود: «بلاک‌چین موضوعش این است که قدرت به صورت غیرمتمرکز خواهد بود از همین رو در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با پرداختن به این موضوع می‌خواهیم کاربردهای مختلف آن را مشخص کنیم و در مورد فرصت‌ها و تهدیدهای آن به گفت‌وگو بپردازیم.»

او در پاسخ به سوال پیوست که سال گذشته نیز بلاک‌چین یکی از موضوعات همایش بود و حالا چه تغییری در رویکرد مدیران کشور ایجاد شده که این موضوع دوباره به عنوان موضوع همایش انتخاب شده است؟ گفت: «سال گذشته بیشتر به شناخت موضوع پرداخت شد و امسال می‌خواهیم به کاربردهای آن بپردازیم که بلاک‌چین چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد و سال آینده می‌توانیم به موضوع نتایج آن توجه داشته باشیم.»

او ادامه داد: «هنوز دولت رمزارز را به صورت رسمی نپذیرفته است از همین رو باید در همایش‌های مختلف فرصت‌های آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین اگر تهدیدی نیز وجود دارد با قانون‌گذاری درست تهدیدها را از بین ببریم.»

او با اشاره به سایر موضوعاتی که در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت مطرح خواهد شد اعلام کرد که امسال به غیر از موضوع زنجیره بلوکی به موضوعاتی مانند سامانه‌های پرداخت جایگزین و بانکداری باز نیز در این همایش توجه خواهد شد.

براساس اظهارات دیواندری در طول برگزاری این همایش مانند دوره‌های گذشته نمایشگاه مربوط به بانکداری الکترونیکی هم برگزار خواهد شد. برگزاری میزگرد با موضوعات مختلف و  ۷۰ کارگاه آموزشی در حاشیه همایش نیز از دیگر برنامه‌های همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت خواهد بود. آنطور که دیواندری می‌گوید هم‌اکنون نیز  ۴۱۰ مقاله برای ارائه به همایش در حال ارزیابی است.

هشتمین همایش بانکداری الکترونیک ۹ و ۱۰ بهمن با عنوان «انقلاب بلاک‌چین» در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

http://pvst.ir/5qj

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو