skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره ایران ساخت

تحریریه پیوست

۲ دی ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

ایده‌های برتر دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، در ۵ بخش رسانه‌های دیجتال، ایده بازار، ادبیات، هنرهای تجسمی، دیداری و شنیداری، از چهارم تا هشتم دی ماه معرفی می‌شوند.

علیرضا دلیری، دبیر بخش ایده بازار این جشنواره ، در گفت‌وگو با پیوست از قرار گرفتن ایده‌های منتخب این بخش در پلتفرم سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: «در این دوره از جشنواره ایران‌ساخت ایده‌هایی را انتخاب کردیم که علاوه بر جذابیت می‌توانند تجاری‌سازی شوند. ما این ایده‌ها را رها نمی‌کنیم و آنها را به بخش‌های مختلفی همچون مراکز شتابدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری متصل خواهیم کرد.»

دبیر بخش ایده ‌بازار با اعلام اینکه بیش از ۲۳۰ ایده در  بخش ایده بازار به جشنواره ارسال شده‌اند، از انتخاب ۲۵ طرح برای معرفی به مراکز شتابدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و اعلام کرد: «از میان طرح‌های دریافت شده در بخش ایده‌ بازار جشنواره، ۶ ایده فناورانه که با بستر فرهنگ‌سازی سنخیت داشتند و می‌توانند تجاری‌سازی و وارد بازار شوند به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شده‌اند . از میان به نفر اول جایزه ۳ میلیون تومانی و سایرین نیز هدیه نقدی ۱ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.»

دلیری با تاکید بر اینکه در ایده بازار به دنبال ترغیب صاحبان ایده به تولید محصولاتی هستیم تا سرمایه‌گذاران را به ایده‌های جدید فناورانه جذب کنند، افزود: «فرهنگ سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوین و حمایت نهادهای مالی کشور از این فناوری‌ها باید توسعه پیدا کند.»

در ادامه پرویز کرمی، دبیر جشنواره ایران ‌ساخت نیز از معرفی نفرات اول تا سوم برگزیدگان جشنواره به عنوان شرکت‌های خلاق به دبیرخانه زیست بوم شرکت‌های خلاق خبر داد. به گفته او این شرکت‌های خلاق از تسهیلات مختلفی برخوردار خواهند شد.

دلیری نیز در مورد وضعیت دریافت تسهیلات شرکت‌های خلاقی که در دوره قبلی جشنواره ایران ساخت انتخاب شده بودند به پیوست گفت:‌ «ما در معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این شرکت‌ها فایلی را ایجاد کردیم تا مورد حمایت قرار بگیرند. از آنجایی که بخش بالایی از آنها در حوزه تولید صنایع دستی فعالیت دارند تعدادی از آنها را در روستاها شناسایی کردیم. همچنین مصوبه جدیدی برای تسهیلات روستایی در نظر گرفتیم تا علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق نیز بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.»

در ادامه این برنامه علی خان‌زاده، دبیر اجرایی بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ایران ‌ساخت، از دریافت ۴۸ اثر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، ۱۱ محصول در زمینه سامانه هوشمند و اینترنت اشیا، ۱۷ شبکه‌ اجتماعی، ۹۰ نرم افزار تلفن همراه، ۲۲ نرم افزار کاربردی و ۷۶ وب‌سایت خبر داد. آن گونه که خان‌زاده به پیوست گفته است در هر یک از این دسته‌ها، به ۳ محصول منتخب جوایزی اهدا خواهد شد.

http://pvst.ir/5o9

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو