skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور ابلاغ شد

تحریریه پیوست

۱۰ آذر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

 دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور توسط رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابلاغ شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این دستورالعمل در جهت تحقق موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا، ارز و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید برای نظارت بر فرآیند واردات، صادرات،حمل، نگهداری، مبادله کالا و ارز تدوین شده است.

همچنین به منظور شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار و مصوبات ستاد تنظیم بازار که در بند ۲۳ سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده، این دستورالعمل تدوین و ابلاغ شده است.

طبق این دستورالعمل، کالا‌های مشمول طرح رصد کالا در زنجیره تجاری و ضوابط مرتبط با آنها از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به اطلاع فعالان تجاری می‌رسد. این فعالان باید برای انجام کلیه فعالیت‌های تجاری برای کالا‌هایی که اعلام می‌شود در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.

همچنین ثبت اطلاعات مکان‌های نگهداری کالا در سامانه جامع انبار‌ها، ثبت اطلاعات تولید، واردات و صادرات کالا، ثبت اطلاعات موجودی اولیه، و‌رود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالان تجاری صورت گیرد. این دستورالعمل برای کلیه فعالان تجاری اعم از وارد کنندگان، تولید کنندگان، صادر‌کنندگان، شرکت‌های پخش، عمده‌فروشان و خرده فروشان لازم الاجراست.

http://pvst.ir/5li

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو