skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

درخواست انجمن بلاک‌چین از رئیس‌جمهور برای جلوگیری از توقیف دستگاه‌های ماینر

۲۴ شهریور ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

انجمن فناوران زنجیره بلوکی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نسبت به توقیف دستگاه‌های ماینر فعالان این حوزه اعتراض کرده‌اند و خواستار حمایت از سرمایه‌های بخش خصوصی در این زمینه شده‌اند.

به گزارش پیوست در این نامه با اشاره به مصوبه ۳۱ خرداد ماه گذشته از سوی کمیته اقتصاد نوین شورای عالی امنیت ملی و تعیین مهلت ۶ ماهه برای اخذ مجوزها لازم برای فعالان این حوزه برخوردهای سلبی و توقیف دستگاه‌های ماینر از سوی برخی از دستگاه‌ها را مغایر با مصوبه دولت و مصوبه این کمیته می‌دانند. به عقیده فعالان این حوزه این برخوردها موجب فرار فعالان این صنعت و فرار سرمایه به کشورهای دیگر خواهد شد.

در این نامه از رئیس‌جمهوری خواسته شده است که تدابیری پیش‌بینی شود تا در مهلت ۶ ماهه ارائه شده و تا زمان تبیین جزئیات مربوط به تعیین تعرفه برق و صدور مجوزهای لازم ابتدا از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری کنند.

در این نامه همچنین توقیف دستگاه‌های ماینر را خلاف سیاست‌های حاکم بر مصوبه اخیر دولت مبنی بر تعریف و حمایت از صنعت استخراج رمزارز دانسته‌اند.

از سوی دیگر  در این نامه از رئیس‌جمهوری خواسته شده تا دستورالعملی برای اظهار کالاهایی که مبادی غیرمرتبط با عناوین متفاوت و باتعرفه وارداتی کشور شده‌اند تدوین شود که با اصلاح تعرفه و ثبت شماره سریال تجهیزات اقدام به پرداخت حقوق قانونی بر مبنای ارزش فعلی و بهره‌مندی دولت از حقوق گمرکی شود تا فعالان نیز از این فضای ابهام خارج و آماده مشارکت در این صنعت شوند.

این نامه برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزیرامور اقتصادی و دارایی نیز ارسال شده است.

http://pvst.ir/66g

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو