skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

دبیرشورای عالی فضای مجازی: در زمان قطع اینترنت ترافیک داخلی رکورد شکاند

تحریریه پیوست

۳۰ آبان ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد در روزهایی که اینترنت قطع است، ترافیک داخلی به شدت افزایش یافت و از ٧۵٠ گیگ بر ثانیه عبور کرد.
به گزارش پیوست، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری در جمع خبرنگاران در مورد قطع اینترنت و شبکه ملی اطلاعات گفت:شبکه ارتباطات در کل جهانی است و شبکه ملی اطلاعات زمانی خوب کار می‌کند که با تمام دنیا در ارتباط باشد. در حوزه صوت و دیتا با دنیا در ارتباط هستیم اما این روزها یکی از پروتکل‌های اصلی که پروتکل اینترنتی است، دچار قطعی شد و این قطعی اینترنت ضرر و زیان‌هایی را به مردم وارد کرد.

او ادامه داد: با تمهیداتی که در چندسال گذشته شده بود و با همکاری وزارت ارتباطات بسیاری از خدمات کشور چون خدمات بانکی و حمل و نقل به صورت پایدار بدون اینکه اینترنت در شبکه وجود داشته باشد، در کشور فراهم شد.

فیروزآبادی همچنین بیان کرد: اگر شبکه پرقدرتی داشتیم ضرر و زیان‌ها به کسب و کارها کمتر می‌شد. البته این موضوع باعث شد که همکاران ما در وزارت ارتباطات تمهیداتی در نظر بگیرند تا در آینده شبکه ملی اطلاعات توانمندتر از آنچه که هست ارائه کنند.

به گفته فیروزآبادی در این مدت رکورد ترافیک داخلی شکسته شد و با اینکه نواقصی وجود داشت اما مردم از پلتفرم‌های داخلی جایگزین پلتفرم‌های خارجی استفاده کردند.
او همچنین تاکید کرد: ما هنوز پیام رسان ملی که بتواند پاسخگو نیاز مردم باشد، نداریم. ولی پیام‌رسان‌های منتخب ما با اقبال بسیار بالایی برخوردار بودند.
او در مورد زمان وصل اینترنت بیان کرد:تصمیم گیری برای وصل شدن اینترنت مشخص نیست و تصمیم آن به عهده مسئولان مربوطه است و در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود، در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

http://pvst.ir/6wh

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو