skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر برندگان مسابقه برنامه‌‌نویسی ICPC شدند

امید اعظمی عضو تحریریه

۱ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳ دی ۱۳۹۸

تیم‌هایی از دانشگاه شریف و امیرکبیر به عنوان فاتحان مسابقه برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای تهران یا ICPC معرفی شدند. بیست‌ویکمین دور از این مسابقات با حضور ۷۹ تیم سه نفره از ۶۲ دانشگاه کشور به میزبانی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت مجموعه کافه‌بازار برگزار شد.

به گزارش پیوست،تیم اول این مسابقه از دانشگاه صنعتی شریف بود که به‌صورت مستقیم به چهل و چهارمین مسابقه جهانی ICPC که سال آینده در کشور روسیه برگزار می‌شود راه پیدا کرد. در این دور از مسابقات، دو تیم از دانشگاه صنعتی شریف و یک تیم از دانشگاه امیرکبیر توانستند در جایگاه اول تا سوم قرار بگیرند.

مسابقاتی برای افزایش سطح کیفی برنامه‌نویسی

مسابقات برنامه‌‌سازی دانشجویی سال ۹۸ با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی برنامه‌نویس از کل کشور در آخرین هفته آذر ماه برگزار شد تا در نهایت تیم برنده به مسابقات بین‌المللی ICPC راه پیدا کند. این مسابقه هر ساله به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و اولین دوره مسابقه منطقه‌ای تهران هم در سال ۱۳۷۸ و به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. مسابقه جهانی  ICPCبه عنوان المپیک برنامه‌سازان شناخته می‌شود و در مجامع علمی هم از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. تقویت مهارت‌های حل مساله، طراحی و پیاده‌سازی برنامه در زمان محدود، و تقویت مهارت‌های گروهی و انجام کار تیمی از اهدافی است که این مسابقه دنبال می‌کند.

مسابقه برنامه‌سازی دانشجویی سال ۹۸ در دو روز پذیرای تیم‌های برنامه‌نویسی بود که در روز اول آن تنها به ثبت‌نام و برگزاری مسابقات تمرینی اختصاص یافت و در روز دوم نیز تیم‌ها به رقابت اصلی پرداختند.

مسابقه برنامه‌‌سازی دانشجویی منطقه‌ای تهران در ۵ سال گذشته، کافه‌بازار را به عنوان حامی در کنار خود داشته است. همچنین این مجموعه از سال ۱۳۹۶ بخشی به نام محدوده آرامش یا Chill Zone را به این مسابقات اضافه کرده تا شرکت‌کنندگان در مسابقه، امکان گفت‌وگو با توسعه‌دهندگان حرفه‌ای برنامه‌های مختلف را داشته باشند.

سرپرست کسب استعداد فنی مجموعه کافه‌بازار در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که شرکت‌کنندگان در مسابقات ICPC می‌توانند در محدوده آرامش کافه‌بازار با تعدادی از توسعه‌دهندگان پنج محصول کافه‌بازار شامل بازار، دیوار، بلد، سرویس زیرساخت و سرویس هوش مصنوعی، به بحث و تبادل نظر بپردازند.
حمید پورجم، سرپرست کسب استعداد فنی مجموعه کافه‌بازار، در مورد هدف این مجموعه از حمایت این مسابقات به پیوست گفت: «5 سال است که کافه‌بازار حامی برگزاری این مسابقات است. ما معتقدیم برگزاری این مسابقات به ارتقا سطح کیفی برنامه‌نویسی در ایران کمک شایانی می‌کند. این مسابقات در ایران توسط دانشگاه شریف برگزار می‌شود و کافه‌بازار هم شرکتی است که برخواسته از فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه بوده و تعداد زیادی از کارکنان کافه‌بازار مقام‌آوران و شرکت‌کنندگان همین مسابقات بوده‌اند.

پورجم در مورد اینکه آیا برنامه‌ای از سمت کافه بازار برای استخدام نفرات برتر این مسابقات در این مجموعه وجود دارد توضیح داد: «هدف اصلی ما از حمایت این مسابقات لزوما استخدام نیست و نفرات برتر مسابقات لزوما در کافه‌بازار شروع به کار نمی‌کنند. یکی از موقعیت‌های شغلی‌ مرتبط با شرکت‌کنندگان در این مسابقات در کافه‌بازار، مهندسی نرم‌افزار است. ما مکانیزم‌های جذب مختلفی در موقعیت شغلی مهندسی نرم‌افزار در کافه‌بازار داریم. افرادی که تجربه کار ندارند نیز امکان استخدام در کافه‌بازار را دارند.»

او همچنین در مورد اضافه شدن بخش Chill Zone به این مسابقات اعلام کرد: «ما در بخش چیل‌زون قصد داریم تا در یک محیط صمیمی و غیر رسمی ارتباط نزدیک‌تری با شرکت‌کنندگان داشته باشیم. این سومین سالی است که در این مسابقات بخش چیل‌زون داریم. هدف از این بخش، فراهم کردن امکان گفت‌وگوی مستقیم شرکت‌کنندگان با افرادی که در سال‌های گذشته در این مسابقات شرکت کرده‌اند و در حال حاضر در کافه‌بازار مشغول به کارند، است.»

شریف و امیرکبیر برندگان نهایی

مسابقات منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی سال ۹۸ در نهایت عصر روز جمعه ۲۹ آذر پس از دو روز رقابت به پایان رسید. به‌این ترتیب تیم NimRoo از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان تیم اول سایت منطقه‌ای تهران به مسابقه‌ی جهانی روسیه راه یافت. همچنین تیم MAST از دانشگاه صنعتی شریف به مقام دوم  و تیم Serendipity The Rebellion از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مقام سوم این مسابقات رسیدند. تیم‌های AkbarJuuje از دانشگاه صنعتی شریف و aRandomFunnyPhrase از دانشگاه تهران در جایگاه چهارم و پنجم این دور از مسابقات قرار گرفتند. براساس اعلام برگزار کنندگان مسابقات منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی سال ۹۸ ، ۵ تیم بعدی (غیر از دانشگاه صنعتی شریف) با حضور در مسابقه‌ قهرمانی غرب آسیا همچنان امکان راهیابی به مسابقه‌ی جهانی را خواهند داشت.

عکس دسته‌جمعی پایان مراسم مسابقه برنامه سازی دانشجویی منطقه ای تهران

اما تیم‌های برگزیده جوایزی را هم دریافت کردند. بر این اساس چهار تیم اول این مسابقات به مدال طلا، چهار تیم دوم به مدال نقره و چهار تیم سوم به مدال برنز دست یافتند. علاوه بر آن، به سه تیم اول (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم) مبلغ ۵ میلیون تومان، به چهار تیم دوم و پنج تیم سوم نیز به‌ترتیب ۳ و ۲ میلیون تومان هدیه نقدی از طرف مجموعه کافه‌بازار اهدا شد. هیجان‌انگیزترین جایزه، مربوط به سریع‌ترین حل مسائل بود که به ازاء هر سوال یک عدد سکه‌ یک گرمی پارسیان از طرف کافه‌بازار اهدا شد. در ضمن به دانشگاه‌های اول تا سوم کاپ مسابقه اهدا شد.

http://pvst.ir/70h
امید اعظمیعضو تحریریه

شاید هیچ‌وقت صفت ماجراجو را در توصیف خودم به‌کار نبرده‌ باشم. اما وقتی به مسیری که آمدم نگاه می‌کنم، چیزی جز ماجراجویی نمی‌بینم. از تحصیل در رشته مهندسی نرم‌افزار و یک سال تجربه برنامه‌نویسی گرفته تا تجربه برگزاری استارت‌آپ ویکند بیرجند و سه سال مدیا مانیتورینگ در حوزه روابط‌عمومی و حالا تجربه جدیدی در پیوست و حوزه خبرنگاری. اما برای من ارزشمند‌تر از هر تجربه‌ای، دوستان خوبی بودند که در این مسیر پیدا کردم.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو