skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

حمایت G20 از قوانین جدید FATF در حوزه ارزهای دیجیتال

تحریریه پیوست

۱۱ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

کشورهای عضو گروه G20 شامل بیست اقتصاد بزرگ جهان، در بیانیه پایانی نشست اخیر خود در ژاپن از راهنمای تدوین شده توسط «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) در حوزه ارزهای دیجیتالی حمایت کردند.

به گزارش پیوست در بیانیه پایانی این گروه آمده است «ما تعهد خود را به اعمال استانداردهای FATF که اخیرا در حوزه دارایی‎های مجازی و تامین کنندگان مربوطه و با هدف مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم، اصلاح شده اعلام می‏‌کنیم ».

به گزارش نشریه تایمز ژاپن، گروه FATF نسخه نهایی راهنمای خود در حوزه ارزهای دیجیتال را روز سه شنبه 4 تیر ماه منتشر کرده بود. این راهنما تبادلات انجام شده در این حوزه را ملزم به جمع آوری و انتقال اطلاعات مشتری مانند نام پرداخت کننده، شماره حساب و اطلاعات مکانی او و نیز نام و شماره حساب دریافت کننده، می‎کند.
البته کشورهای گروه G20 قبلا بصورت جداگانه تمایل خود به اعمال راهنمای FATF را اعلام کرده بودند اما بیانیه این اجلاس، تاکیدی مجدد و رسمی بر اعمال این مفاد بود.
در مقابل مدیران شرکت‎های فعال در حوزه ارزدیجیتال مانند سیرکل (Circle)، کوین بیس (Coinbase) و چین‏آنالیسیس(Chainanalysis) معتقدند اعمال راهنمای FATF بصورت جهانی بسیار پرهزینه بوده و نیازمند یک همکاری بی‎سابقه در سطح جهانی است.

در بیانیه پایانی نشست G20 همچنین تاکید شده است که این گروه از نزدیک تحولات صنایع ارزدیجیتال را تحت نظر داشته و نسبت به خطرات «کنونی و نوظهور» در این حوزه هوشیار است، هرچند دارایی‎های رمزنگاری شده در حال حاضر خطری برای ثبات مالی جهان «محسوب نمی‏شوند».
این گروه همچنین از فعالیت‎های مداوم «هیات ثبات مالی» (FSB) در بررسی پیچیدگی‌های احتمالی در توسعه فناوری‌‏های مالی غیرمتمرکز و روش‎های ممکن برای قانون‌گذاران در زمینه مشارکت دادن دیگر طرفین در این حوزه، استقبال کرد.
نشست گروه G20 شامل 19 کشور به همراه اتحادیه اروپا در روزهای جمعه و شنبه، 7 و 8 تیر ماه جاری در شهر اوساکای ژاپن برگزار شد.

http://pvst.ir/60u

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو