skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

کافه بازار دسترسی کودکان به محتوای نامناسب را محدود می‌کند

تحریریه پیوست

۱۲ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

کافه بازار در تازه‌ترین نسخه خود امکان فعال‌سازی حالت کودکان برای والدین و مربیان را اضافه کرده است. با فعال‌سازی حالت کودک دسترسی به برنامه‌ها، بازی‌ها و ویدیوهایی با محتوای نامناسب  برای کودکان زیر ۱۰ سال محدود می‌شود. 

نیلوفر امینی، عضو تیم محتوای کافه بازار در گفت‌وگو با پیوست درباره رویکرد این پلتفرم برای  طراحی حالت کودک گفت: «ما در طراحی این حالت دو رویکرد را مدنظر قرار دادیم. یکی تسهیل دسترسی کودک به محتوای مناسب که از طریق توسعه و معرفی محتوای مناسب انجام می‌شود و رویکرد دیگر هم جلوگیری از دسترسی آنها به محتوای نامناسب بوده است.»

او با اعلام اینکه معیارهای این محدودیت دسترسی‌ها در حوزه بازی خشونت و زبان نامناسب است افزود: « در دیگر حوزه‌ها، محتوایی که از سوی کتاب‌ها، منابع آموزشی و شبکه‌های اجتماعی برای سن زیر ۱۰ سال نامناسب تشخیص داده شده، از دسترس کودکان خارج شده است.»

 این نخستین گام کافه‌بازار برای تسهیل دسترسی کودکان به محتوای مناسب و جلوگیری از دسترسی آنان به محتوای نامناسب برای سن آنهاست.

والدین برای فعال‌سازی حالت کودک، کافی است روی گوشی خود در پایین صفحه اصلی بازار، به بخش «بازار من» بروند و دکمه «بازار کودک» را روشن کنند.

مدیران کافه بازار اعلام کردند با توجه به اینکه تاکنون فعالیتی جامع در زمینه تدوین معیار پالایش محتوا برای کودکان در کشور صورت نگرفته، دبیران محتوای بازار با لحاظ‌ کردن رده‌بندی سنی اعلام‌ شده از سوی تأمین‌کنندگان محتوا و نهادهای فرهنگی متولی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شیوه‌ای سخت‌گیرانه تلاش کرده‌اند که امکان خطا در دسترسی کودک به محتوای مناسب را به حداقل برسانند.

آنها معتقدند راه بهبود در این مسیر باز است. مدیران کافه بازار با اعلام این موضوع که از راهکارهای پیشنهادی صاحبنظران برای تدوین معیارهای جامع پالایش محتوا برای کودکان استقبال می‌کنند، اعلام می‌کنند که شماره‌های ۴۱۲۵۳۰۰۰ (۰۲۱) و ۲۲۰۸۹۹۵۱ (۰۲۱) و نشانی [email protected]  راه‌های دریافت پیشنهاد و انتقاد والدین، مربیان و کارشناسان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

http://pvst.ir/5yu

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو