skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

ایرانسل: تعرفه اینترنت برای همه مصارف را یک‌سوم محاسبه کردیم

تحریریه پیوست

۱۵ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸


ایرانسل درباره موضوع محاسبه «حجم مصرف‌شده در پیام‌رسان‌های داخلی» در اپلیکیشن ایرانسل من، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد به دلیل پیچیدگی امکان تفکیک حجم مصرف داخلی و خارجی تصمیم گرفته است در بازه زمانی‌ای که سامانه‌های محاسبه تعرفه در حال به‌روز رسانی بوده‌اند،کمترین تعرفه را برای تمامی مصارف اینترنت مشترکان، لحاظ کند.

به گزارش پیوست، در روزهای اخبر برخی از مشترکان اپراتور دوم در شبکه‌های مجازی اعلام کردند در حالی که از پیام‌رسان داخلی استفاده نمی‌کنند، در اپلیکیشن ایرانسل من، برای آنها «حجم مصرف‌شده در پیام‌رسان‌های داخلی» محاسبه شده است؛ ایرانسل در بیانیه‌ای اعلام کرده است تمامی مصارف را کمترین تعرفه محاسبه کرده است.

در بیانیه ایرانسل به مصوبه‌های کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر تفکیک تعرفه‌ اینترنت خارجی از اینترنت داخلی و پیام‌رسان‌های داخلی اشاره و آمده است: «براساس این مصوبه اپراتورها موظف هستند ترافیک خارجی را با تعرفه عادی، ترافیک وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی را با تعرفه یک‌دوم و ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی را با تعرفه یک‌سوم محاسبه کنند.»
این اپراتور اعلام کرد که به دلیل پیچیدگی امکان تفکیک «حجم مصرف شده خارجی»، «حجم مصرف شده از محتوای داخلی» و «حجم مصرف شده در پیام‌رسان‌های داخلی»، ایرانسل تصمیم گرفت تا به منظور رعایت حقوق مشترکان، کمترین تعرفه در میان سه بخش ذکر شده که مربوط به «حجم مصرف شده در پیام‌رسان‌های داخلی» (معادل یک‌سوم تعرفه خارجی) است را برای تمامی مصارف اینترنت مشترکان به صورت یکسان لحاظ کند.

ایرانسل اعلام کرده این اپراتور در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۶تا ۸ تیرماه ۱۳۹۸) در حال بروزرسانی برخی سامانه‌های محاسبه تعرفه اینترنت بوده و در این بازه زمانی، تمامی اینترنت مصرفی مشترکانش را با تعرفه یک سوم محاسبه کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده که در این بازه زمانی تغییری در محاسبه تعرفه خدمات اینترنتی که به صورت رایگان به مشترکان ارائه می‌شد، صورت نگرفته و این خدمات همچنان به صورت رایگان ارائه شده است.
در بخش دیگری از بیانیه ایرانسل به مشترکانی که فارغ از این بازه زمانی، شاهد لحاظ شدن ترافیک در بخش پیام‌رسان‌های داخلی اپلیکیشن «ایرانسل من» بدون استفاده از این پیام‌رسان‌ها هستند، تصریح شده: «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به صورت دوره‌ای، آی‌پی (IP) وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که پیام‌رسان داخلی محسوب شده و تعرفه‌ آن‌ها به صورت یک سوم محاسبه می‌شود را به اپراتورها ابلاغ می‌کند. حجم ترافیک احتمالی مشاهده شده در بخش پیام‌رسان‌های داخلی اپلیکیشن ایرانسل من، به دلیل بازدید از وب‌سایت‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌های با IPهای فوق است. بر این اساس نه تنها افزایش هزینه‌ای متوجه این دسته از مشترکان نیست؛ بلکه بخشی از مصرف اینترنت آن‌ها با تعرفه یک‌سوم محاسبه می‌شود.»

http://pvst.ir/615

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو