skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

راهکارهای جدید وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک‌های مزاحم اعلام شد

تحریریه پیوست

۱۸ دی ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود خبر از تصمیم نهایی برای حذف پیامک مزاحم داد.

به گزارش پیوست، محمدجواد آذری جهرمی، در رشته توییتی اعلام کرده است که کانال تبلیغ ارزان؛ علت رواج پیامکهای مزاحم،عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است.

جهرمی از تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان پیامکهای مزاحم خبر داده و اعلام کرده است:‌ «ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سختگیرانهتری فعالیت خواهد کردهمچنین به گفته او برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیمکارتهای غیرقانونی و لغو مجوز آنها  همدر دستور کار قرار گرفته استاو با اشاره به مصوبهای در این زمینه گفته است‌: «در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است

جهرمی تایید کرده که این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود.  وزیر ارتباطات همچنین در این توییت از برگزاری جلسهای با فعالانبازاریابی دیجیتال  خبر داده تا راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی شود.

او در ادامه به تصمیمگیری در مورد محدودیت ارسال پیامک روزانه اشاره کرده و گفته است:‌«فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف، ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفهه بعد نهایی خواهد شدوزیر ارتباطات در پایان نیز اعلام کرده که با توجه به عدم استقبال مردم از گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیمکارت برای کنترل پیامک این راهحل از دستور کار خارج شده است.

روز گذشته وزیر ارتباطات در توییتر خود با منتشر کردن یک نظرسنجی از کاربران خواسته بود تا از بین ۴ گزینه ایجاد امکان تبلیغ ارزان، بالا بردن قیمت سیمکارت، بالا بردن قیمت پیامکها و محدودیت تعداد پیام در روز بهترین اقدام برای مقابله با پیامکهای مزاحم را اعلام کنند.

هرچند برخی از کاربران این گزینهها را ناکارآمد دانسته و اعلام کرده بودند که این راهکارها کارساز نیست و بهتر است همانطور که مدیران وزارت ارتباطات به استفاده از «هوش مصنوعی» در انجام کارها تاکید دارند؛ برای حل ارسال پیامکهای مزاحم نیز از راههای هوشمندانهتری استفاده شود. با این حال بعد از یک روز از برگزاری این نظر سنجی و شرکت تقریبا ۱۲ هزار نفر کاربر در آن، ۵۹ درصد کاربران به گزینه محدودیت تعداد پیام در روز رای دادهاند. بعد از آن هم بیشترین رای با ۲۷ درصد به ایجاد امکان تبلیغ آنلاین داده شده است. در نهایت نیز بالا بردن قیمت پیامکها با ۹ درصد و بالا بردن قیمت سیمکارت با ۵ درصد در جایگاه بعدی انتخاب کاربران قرار داشتهاند.

نظر سنجی که روز گذشته وزیر ارتباطات در توییتر خود منتشر و از کاربران خواست تا بهترین راه‌حل برای مقابله با پیامک‌های مزاحم را اعلام کنند:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان بازوی نظارتی و قانونگذاری وزارت ارتباطات تا کنون برای ساماندهی ارسال پیامکهای مزاحم و عضویت ناخواسته کاربران در سرویسهای خدمات ارزش افزوده  مقررات و سامانههای نظارت مختلفی از جمله سامانه ۱۹۵ و استفاده از کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع»  را در نظر گرفته است، راههایی که تاکنون باعث کنترل ارسال پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم به کاربران نشده است. حالا اما وزیر ارتباطات ابراز امیداوری کرده که با این تصمیمات جدید این وزارتخانه امکان مقابله با پیامکهای مزاحم را داشته باشد.

http://pvst.ir/5po

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو