skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

شرکت‌های چینی تحول‌آفرین‌های بازار تجارت الکترونیکی معرفی شدند

تحریریه پیوست

۲۴ مهر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۵ تیر ۱۳۹۹

رهبران جهانی صنعت فناوری، معتقدند که پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیکی متحول‌کننده‌ترین مدل کسب‌وکار در سه سال آتی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جهانی روی تجارت الکترونیک از ۳.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۶.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد.

به گزارش پیوست، در این بین و براساس تحقیق KMPG شرکت‌هایی چینی مانند علی‌بابا، بایدو، شیائومی به عنوان تحول‌‌آفرین‌‌های بازار تجارت الکترونیکی معرفی شده‌اند. بر اساس تحقیق KMPG با عنوان «نوآوری صنعت فناوری» که از طریق مصاحبه با ۷۴۰ رهبر فناوری در ۱۲ کشور صورت گرفته، رهبران فناوری جهان متفق‌القولند که غول‌های تجارت الکترونیک در استفاده از فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، پهپادها، وسایل نقلیه خودران پیشتازند و به طور مداوم در حال ایجاد تحول در صنعت‌های دیگر مثل بهداشت و درمان، بیمه، ارسال غذا، انرژی و داروها هستند.

بعد از مدل کسب‌و‌کار تجارت الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی با رقم ۲۲ درصد رتبه دوم مدل کسب‌وکار تحول‌آفرین را به خود اختصاص داده‌اند. غول‌های شبکه‌های اجتماعی نیز مثل همتایان خود در حوزه تجارت الکترونیکی، سعی دارند پیشنهادهای جدید را با استفاده از فناوری‌هایی مثل ارزرمز، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و خدمات آموزشی ارائه دهند. 

بعد از شبکه‌های اجتماعی نیز به‌ترتیب نوبت پلت‌فرم‌های پرداخت دیجیتالی (۱۷درصد)  و پلت‌فرم‌های سرگرمی (۱۴درصد) می‌رسد که به نظر رهبران، پلت‌فرم‌های تحول‌آفرین سه سال آینده خواهند بود. 

شرکت‌های چینی متعددی در تحقیق KMPG جزء متحول‌کنندگان برتر بازار رتبه‌بندی‌ شده‌اند. شرکت چینی تجارت الکترونیکی علی‌بابا بعد از اپل و آمازون رتبه‌بندی شده و دیگر شرکت‌های چینی از جمله موتور جست‌وجوی بایدو و شرکت DJI. و شرکت الکترونیک شیائومی نیز در این لیست دیده می‌شوند.

 اینفوگرافیک زیر که از تحقیق KMPG استخراج شده، نظر رهبران فناوری را در رابطه با پرسش «تحول‌آفرین‌ترین شرکت‌های جهان» نشان می‌دهد. 

http://pvst.ir/698

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو