skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مدیرعامل ققنوس: دارایی‌های بانک‌ها را توکنایز می‌کنیم

تحریریه پیوست

۲۴ فروردین ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

«هدف اصلی پلتفرم ققنوس توکنایز کردن هر گونه دارایی و عرضه آن است.»

به گزارش پیوست، ولی‌الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس، با بیان این مطلب گفت: «یکی از چالش‌های بزرگی که بانک‌ها در بحث دارایی‌های منجمد و املاک خود با آن روبه‌رو هستند توکنابز کردن آنها است و ما در نظر داریم با پلتفرم ققونوس این امکان را برای آنها فراهم کنیم.»
تو
کنایز کردن دارایی‌ها، تبدیل کردن دارایی به واحدهای کوچکتر به نام «توکن» به منظور افزایش قدرت خرید افراد یا جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز برای آن است.

شبکه ققنوس پلتفرمی بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع شده و متشکل از میزبان‌های غیر متمرکز است. این میزبان‌ها که در حال‌حاضر شرکت‌های گروه داده‌پردازی (بانک پارسیان)، سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا (گروه توسن)، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (بانک پاسارگاد)، هلدینگ داده‌ورزی سداد (بانک ملی) و گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) هستند و به‌عنوان اعضای بنیاد ققنوس، این شبکه را به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌کنند. شبکه ققنوس پلتفرمی جهت توکنایز کردن انواع دارایی‌ها است.

به عقیده فاطمی یکی دیگر از اهداف پلتفرم ققنوس طی پنج سال آینده انجام ۱۰ درصد حجم معاملات GDP کشور از طریق آن است؛ یعنی هم بتواند دارایی‌ها را نقدپذیر کند و هم بتواند آن را در جهت افزایش تولید در کشور به کارگیرد.

ولی‌الله فاطمی درباره دلیل شکل‌گیری کنسرسیوم ققنوس اعلام کرد: «چون روند توسعه فناوری بلاکچین در سال‌های اخیر در دنیا بسیار چشمگیر بود؛ اما در نظام بانکی کشور نگاه‌های مخربی درباره این فناوری وجود داشت. هدف ما شکل‌گیری تحقیق و توسعه در این زمینه و پاسخ دادن به نیاز حرفه‌ای و مصون کردن کسب‌وکارهای بانکی و بازار سرمایه از آثار تخریب این فناوری است»

به عقیده فاطمی یکی از الزامات جدی برای ورود به انقلاب صنعتی چهارم، بحث دیجیتالی کردن دارایی‌ها، پیشنهاد خدمت متمایز به مشتریان و ارتباط ویژه با هر کدام از آنها است. او معتقد است: «یکی از محوری‌ترین بحث‌های ققنوس نیز این است که بتوانیم انواع دارایی‌ها را دیجیتالی کنیم. همچنین بتوانیم هویت را به‌صورت دیجیتالی در کل شبکه به اشتراک بگذاریم. هویت نیز شامل هویت‌های فردی، حقوقی، اعتباری و تجربه کاربری است که امیدواریم همه‌ی این موارد در ققنوس به‌صورت دیجیتالی و توکن در اختیار سرویس‌گیرندگان و سرویس‌دهندگان قرار گیرد. درنهایت نیز بحث سرویس‌رسانی و دستورالعمل‌ها وجود دارد؛ یعنی ما بتوانیم مجموعه دستورالعمل‌ها و فرایندهای اجرایی ارائه خدمت به مردم را مانند حمل‌ونقل، اعتبارات اسنادی، واردات و صادرات و بیمه و در کل تمامی خدماتی که سازمان‌ها با بازارهای مالی سروکار دارند را با ابزار توکن برای مردم و شرکت‌های سرویس‌دهنده فراهم کنیم.»

در دنیای حرفه‌ای یک بستر رمزارز باید در گام اول بتواند توکنی را به‌عنوان توکن پایه یا توکن تسویه داشته باشد. فاطمی با بیان این مطلب توضیح داد: «پس از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که توکن پیمان را عرضه کنیم تا بتواند این نقش را به‌خوبی ایفا کند. بعلاوه این توکن باید بتواند الزامات فقهی، حقوقی و دستورالعمل‌هایی که در این حوزه وجود دارد را نیز رعایت کند. از این‌رو توکن پیمان با پشتوانه طلا صادر می‌شود و از این طریق شبکه ققنوس می‌تواند بهترین راه برای یک بازار مبادله کالا به کالا یا بازار مبادله توکن با توکن از طریق توکن پیمان باشد.»

http://pvst.ir/5vr

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو