skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پیام‌رسان «بله» به دنبال انحصار نیست

۶ آبان ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

استفاده از پیام‌رسان بله برای تخصیص ارز به زائران کربلا در روزهای گذشته میان کاربران فضای مجازی عازم کربلا سروصدای زیادی ایجاد کرده است. بسیاری از آنان معتقداند که این اقدام آنان را مجبور به استفاده از پیام‌رسانی کرده است که تا کنون آن را نصب نکرده بودند، اما از سویی مسئولان این پیام رسان نیز می‌گویند بانک ملی برای سرویس‌دهی خود به زائران باید ساده‌ترین و امن‌ترین راه را انتخاب می‌کرد و انتخاب اپلیکیشن پیام رسان بله از همین رو صورت گرفته است.

به دلیل حجم زیاد مراجعان برای دریافت ارز به منظور سفر به کربلا امکان ارائه خدمات حضوری وجود نداشت از همین رو بهترین روش استفاده می‌توانست استفاده از روش‌های آنلاین باشد. از سویی تنها پلتفرمی که بتواند حجم زیادی کاربران را بپذیرد و با مشکل مواجه نشود استفاده از پلت‌فرم پیام‌رسان بود.

زمانی که برنامه بانک مرکزی برای تخصیص ارز به زائران کربلا مشخص شد از بانک‌ها خواست تا هر کدام که در این زمینه زیرساخت لازم را دارند اعلام آمادگی کنند، در این میان تنها بانک ملی و پارسیان آمادگی خود را اعلام کردند. پس از اعلام آمادگی از سوی این دو بانک، بانک ملی پیام‌رسان بله را برای اجرای طرح انتخاب کرد و بانک پارسیان نیز اپلیکیشن تاپ را معرفی کرد.

بانک ملی در همان زمان پس از یک دوره زمانی یک روزه موفق شد بات تخصیص ارز را روی پیام‌رسان خود ایجاد کند و از آن طریق متقاضیان دریافت ارز را به سمت دریافت ارز سفر به کربلا هدایت کند. 

از سویی به دلیل اینکه سامانه سماح (سامانه ثبت‌نام برای سفر به عتبات عالیات) و پیام‌رسان بله توسط سداد ایجاد شده‌اند از همین رو اتصال این دو به یکدیگر آسان‌تر خواهد بود.

محمد یاراحمدی،مدیر روابط عمومی پیام‌رسان بله در پاسخ به این گفته که پیام رسان بله انحصار ایجاد کرده است به خبرنگار پیوست می‌گوید:« هیچ انحصاری ایجاد نشده است، اپلیکیشن تاپ نیز از چند روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده است این اپلیکیشن از زیرساخت‌های ما برای ارایه سرویس به زائران اربعین استفاده کرده است ما زیرساخت خود را در اختیار دیگران نیز قرار داده‌ایم در اصل ما فقط از بستری که در اختیار داشتیم و ترکیب آن با خدمات پرداختی خدمات خوبی به مردم ارائه دادیم.» به اعتقاد وی اگر بله یک پیام رسان نبود شاید این اعتراض‌ها صورت نمی‌گرفت.

او در پاسخ به این سوال که اگر کاربری برای سفر به کربلا و  دریافت ارز گوشی هوشمند نداشته باشد چگونه می‌تواند از خدمات پیام رسان بله برای تخصیص ارز استفاده کند؟ اعلام کرد: «از طریق هر پیام رسان می‌توان برای افراد مختلف ثبت‌نام انجام داد نیازی نیست که همه گوشی هوشمند داشته باشند. فقط برای هر کد ملی یک کد انحصاری برای دریافت ارز صادر می‌شود.»

http://pvst.ir/5ji

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو