skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

جلسه کمیته فیلترینگ بعد از ۲ سال برگزار شد

تحریریه پیوست

۲۳ مرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که با نام کمیته فیلترینگ شناخته می‌شود بعد از گذشت ۲ سال امروز (۲۳ مرداد) به ریاست دادستان کل کشور برگزار شد. به گزارش پیوست، در جلسه امروز تمامی اعضای کارگروه به جز ۲ عضو ناظر که از بین نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند حضور داشتند. همچنین در خبری که در این مورد خبرگزاری «میزان» منتشر کرده از دیگر حاضران جلسه امروز نماینده‌ای از مرکز ملی فضای مجازی بوده‌ است.

در یکصد و ششمین جلسه کمیته فیلترینگ موضوعاتی همچون طرح تامین دسترسی امن و رفع نیازمندیهای تخصصی، علمی، قانونی و شغلی افراد به سایتهای تحریم یا پالایش شده مطرح و پس از بحث و تبادل نظر کلیات طرح مورد بررسی قرار گرفت.

این جلسه بعد از مدت‌ها وقفه در حالی برگزار میشود که اواسط تیر ماه سال جاری دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اعلام کرده بود که جلسات حضوری این کارگروه با وجود اعلام قبلی به دلیل عدم حضور برخی از اعضای آن و به حد نصاب نرسیدن حاضران برگزار نمیشده است.

در دو سال اخیر انتقادها و واکنشهای مختلفی نسبت به برگزاری جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و تبدیل شدن جلسات فیزیکی به آنلاین از سوی وزارت ارتباطات و همچنین دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در این کارگروه شنیده شده است. همچنین سال گذشته نیز لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری، در گفتوگو با پیوست اعلام کرد که برگزاری جلسات کارگروه به صورت آنلاین درست نیست و باید این جلسات حضوری برگزار شود. جنیدی در این گفتوگو با اشاره به اینکه این معاونت با کارگروه در برگزاری آنلاین جلسات اختلاف نظر دارد گفته بود: «ما تحلیل حقوقی خود را در این زمینه ارائه کردهایم و نامهنگاری لازم هم انجام شده است؛اما آنها با ما اختلاف نظر دارند. دادستان هم ایدهاش این نیست که برگزاری جلسه آنلاین درست نیست و تفسیرشان از قانون نیز با ما متفاوت است
همچنین در همین مورد جواد جاویدنیا، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در گفتوگو با پیوست تاکید کرده بود که نه تنها این جلسات براساس مصوبات قانونی داخلی کمیته به شکل آنلاین برگزار میشود؛ بلکه برخی از اعضا در پاسخ به دعوت دادستانی برای حضور در جلسات آنلاین هیچ پاسخی نمیدهند.

http://pvst.ir/649

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو