skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

‏برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی آی‌سی‌تی افغانستان با همکاری سازمان نصر ایران

تحریریه پیوست

۱۰ بهمن ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات افغانستان در نشست ویژه با اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان برای برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان (Ariana ICT) در شهر کابل خبر داد.

به گزارش پیوست، شهزاد گل‌آریوبی اعلام کرد که استراتژی سی ساله این کشور نهایی شده و تمرکز این استراتژی بر توسعه بخش زیربنایی، تقویت ارتباطات منطقه‌ای، توسعه دولت الکترونیکی به ویژه در بخش خدمات، آموزش و سلامت، ظرفیت‌سازی برای تقویت نسل جدید نیروی انسانی، تقویت حوزه امنیت سایبری و توسعه سیستم‌های ERP است.

او همچنین با اشاره به اینکه قانون حاکمیت الکترونیکی در افغانستان در مرحله نهایی شدن است، از رونمایی امضای الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد.

وزیر ارتباطات افغانستان با یادآوری درگیری ۴۰ ساله افغانستان با موضوع جنگ و متحمل شدن خسارات بسیار، ابراز امیدواری کرد: «در حال حاضر شرایط رو به بهبودی و امکانات در حال فراهم شدن است.»

گل آریوبی با اعلام اینکه افغانستان آماده ارائه هر نوع حمایتی برای برگزاری نمایشگاه Ariana ICT در مشارکت با ایران است ادامه داد:‌ «شرکت‌های افغانستانی در حوزه آی‌سی‌تی را برای حضور در نمایشگاه ترغیب کرده و هماهنگی لازم برای حضور شرکت‌های ایرانی را نیز انجام خواهیم داد.»

رسول سراییان، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در افغانستان گرفته شده، از برگزاری این رویداد در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه در کابل خبر داد.  او همچنین ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه می‌تواند آغازگر فصل جدیدی در همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های ایرانی و افغانستانی باشد.

در همین زمینه، طبق اعلام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، علاوه بر تخفیف ۱۵درصدی اعضای این سازمان برای خرید غرفه در نمایشگاه آریانا آی‌سی‌تی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بسته‌های حمایتی برای حضور شرکت‌های ایرانی در این رویداد در نظر گرفته‌اند.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست همچنین با اشاره به ظرفیت‌های آی‌سی‌تی ایران از جمله رتبه دوم کارآفرینی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، از وزیر ارتباطات افغانستان درخواست کرد تا علاوه بر معرفی نمایندگان دو‌ کشور برای ادامه همکاری، امضای سند همکاری برای مشخص شدن چارچوب برنامه‌ها، دعوت متقابل از بازیگران فناوری اطلاعات دو کشور و سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های منطقه‌ای را نیز در دستورکار خود قرار دهند.

در بخش دیگری از این نشست، شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ با اعلام اینکه کشور افغانستان، سرمایه‌گذاری جدی روی زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه دسترسی‌ها کرده، مهم‌ترین گام پیش روی این کشور را ایجاد سرویس‌های جدید B2C برای جمعیت جوان این کشور دانست و تاکید کرد: «زیرساخت صنعت مالی لازمه توسعه این سرویس‌های جدید است.»

در ادامه، حسام آرمندهی، بنیانگذار کافه بازار نیز با اشاره به آماری از توسعه سرویس‌های تجارت الکترونیکی ایران، درباره توسعه نفوذ کافه بازار در کشورهای فارسی‌زبان همچون افغانستان گفت: «در حال حاضر ۷۰ هزار کاربر افغانستانی از برنامه‌های کافه بازار استفاده می‌کنند.»

طی هفته‌های گذشته این دومین بار است که بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران امکان معرفی دستاوردهای خود با هدف توسعه بازار خارجی را پیدا می‌کند. هفته گذشته نیز وزیر ارتباطات عراق علاوه بر دیدار با وزیر ارتباطات ایران، در نشست ویژه‌ای با اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده بود.

http://pvst.ir/5rh

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو