skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

برگه سهام دیجیتالی آب‌پارس برای انتشار از فناوری بلاک‌چین استفاده کرد

اولین توکن دیجیتالی ققنوس منتشر شد

۱۱ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

اولین توکن دیجیتال شبکه ققنوس با عنوان توکن «آب‌پارس» به‌صورت خصوصی رونمایی شد. به گزارش پیوست، شرکت تعاونی آب‌رسانی فلات مرکزی پارس، ناشر توکن آب‌پارس از بستر ققنوس و فناوری بلاک‌چین برای عرضه سهام خود و همچنین افزایش سرمایه این شرکت تعاونی بهره می‌برد.

دبیر بنیاد ققنوس در مراسم رونمایی از این توکن اعلام کرد: «هم‌اکنون این توکن‌ها به منظور افزایش سرمایه شرکت تعاونی آب‌رسانی فلات مرکزی پارس استفاده می‌شود و پس از تولید محصول آب شیرین امکان تبدیل توکن به آب‌شیرین نیز وجود خواهد داشت.»

ولی‌ الله فاطمی ادامه داد: «تصمیم‌گیری جمعی و اشتراک متقارن اطلاعات دو مزیت اصلی فناوری بلاک‌چین است و این فناوری می‌تواند به تعاونی‌ها در جلب اعتماد از دست‌رفته مردم کمک کند.»

فاطمی معتقد است عرضه سهام تعاونی‌ها بر منبای اقتصاد مشارکتی، انتقال سهام تعاونی‌ها به‌صورت فرد به فرد، ایجاد دسترسی عادلانه برای همه نقاط کشور و شفافیت عملکرد تعاونی‌ها از ارزش افزوده‌های پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین در بخش تعاونی‌هاست.

توکن آب‌پارس به مدت ۱۰۰ سال حق اختیار استفاده یک مترمکعب آب شیرین معادل هزار بطری یک لیتری را خواهد داشت

بنیاد ققنوس بهمن ماه سال ۹۷ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد این بنیاد هدف خود را علاوه بر عرضه توکنی با پشتوانه طلا، ارائه توکن احراز هویت و همچنین توکنایز کردن دارایی‌های منجمد بانک‌ها عنوان کرد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته دارنده توکن آب‌پارس به مدت ۱۰۰ سال حق اختیار استفاده یک مترمکعب آب شیرین معادل هزار بطری یک لیتری را خواهد داشت. این میزان آب قابل تحویل به در منازل، تحویل به محرومان منطقه یا قابل معامله در شبکه ققنوس خواهد بود. همچنین با بالاتر رفتن ارزش شرکت تعاونی ارزش سهام نیز افزایش می‌یابد و سود سالیانه‌ای که از تعاونی حاصل می‌شود به دارنده توکن می‌رسد. امکان تبادل توکن آب‌پارس از طریق بستر ققنوس فراهم است و کارمزدهای این شبکه از طریق توکن پیمان پرداخت می‌شود.

توکن آب‌پارس، سهام شرکت تعاونی آب‌رسانی فلات مرکزی پارس است. این تعاونی در زمینه نمک‌زدایی (شیرین‌سازی) آب دریای عمان و فروش آب تولیدی به‌ دو صورت بسته‌بندی و حجمی فعالیت می‌کند.

قیمت هر سهم یا توکن آب‌پارس ۳۳ هزارتومان است که در مرحله اول توزیع این توکن‌ها ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۰۳ توکن عرضه می‌شود و جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان تامین مالی صورت می‌گیرد

عرضه اولیه این توکن به‌صورت خصوصی در دو مرحله انجام خواهد شد که هر کدام از این مراحل طبق مصوبات مجمع شرکت تعاونی به منظور افزایش و جذب سرمایه در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده خواهد بود.

محمد باقر صمدی، معاون فنی شرکت ققنوس در خصوص نوع عرضه توکن دیجیتالی آب‌پارس از طریق بستر ققنوس به پیوست گفت: «این توکن به نوعی برگ سهام دیجیتالی تعاونی فلات قاره آب‌پارس به شمار می‌آید که از سوی ناشر آن که تعاونی فلات قاره است در بستر ققنوس منتشر شده است.»

او ادامه داد: «این توکن‌ها در قالب سهام، حق تقدم سهام و همچنین حق تقدم یک متر مکعب آب در ققنوس با یک سپیدنامه و طرح تجاری مستقل از طریق بستر ققنوس منتشر می‌شود.»

ققنوس هیچگاه نمی‌خواهد از پیمان به عنوان ابزار پرداخت بهره برد بلکه در نظر دارد تا از پیمان به عنوان یک native asset یا یک دارایی درون شبکه استفاده کند.

محمد باقر صمدی معاون فنی شرکت ققنوس

صمدی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که هنوز امکان خرید پیمان به عنوان یک دارایی (asset) به صورت عمومی منتشر نشده است، توکن‌های منتشر شده از طریق ققنوس چگونه خرید و فروش می‌شوند یا کارمزد این معاملات چگونه پرداخت می‌شود گفت:« هم‌اکنون ما پیمان مورد نیاز برای انجام فرایندها در ققنوس را هدیه می‌دهیم تا شرایط رگولاتوری در این فضا شفاف شود.»

او در توضیح این مطلب گفت:« ققنوس هیچگاه نمی‌خواست از پیمان به عنوان ابزار پرداخت بهره برد بلکه در نظر داشت تا از پیمان به عنوان یک native asset یا یک دارایی درون شبکه مورد استفاده قرار گیرد.»

علیرضا صادقی مدیر سرمایه‌گذاری تکوست نیز در این مراسم در خصوص جزئیات چگونگی توزیع توکن‌ها گفت: « در مرحله اول توزیع، ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۰۳ توکن عرضه می‌شود و جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان تامین مالی صورت می‌گیرد.»
او ادامه داد:« قیمت هر سهم  هم‌اکنون ۳۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در مرحله دوم که عرضه خصوصی خواهد بود، مابقی این توکن‌ها تا سقف ۱۰ میلیون توکن عرضه می‌شود.‌»

صادقی پیش‌بینی کرد که جذب پولی که در این دو مرحله صورت خواهد گرفت ۳۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

http://pvst.ir/78q

2 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو